Onze adviseur aan het woord

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Monique van Rijn

mkb adviseur

Cor Bart, adviseur binnendienst mkb, heeft overduidelijk zijn hart verpand aan Univé. Inmiddels werkt hij er, alles bij elkaar, ruim 23 jaar. Tussendoor maakte hij een kort uitstapje naar een makelaarskantoor, maar hij was al snel weer terug op het oude nest. ‘Werken bij zo’n klein kantoor had zeker zijn charme’, vertelt hij. ‘Ik gaf verzekerings- en hypotheekadvies en droeg een steentje bij aan de makelaardij. Maar ik miste de diepgang om klanten echt goed van dienst te kunnen zijn. In mijn werk bij Univé is die diepgang, dat specialisme er wél.’

De diversiteit aan klantvragen maakt elke dag anders

‘Bij de afdeling mkb beheren wij naast de zakelijke verzekeringen van onze klanten, ook hun privépakket. Dat brengt veel variatie in mijn werkzaamheden. Geen dag is hetzelfde. Het ene moment verwerk ik wijzigingen in een wagenpark- of inventarisverzekering en het volgende moment regel ik een nieuwe verzekeringssticker voor een scootmobiel. En recent nog sprak ik op een van onze kantoren een ondernemer die voor het eerst personeel ging aannemen. Hij wilde zijn particuliere en zakelijke verzekeringspakket doornemen en advies over een ziekteverzuimverzekering voor zijn medewerkers.’

Het doet mij plezier als ik een klant positief kan verrassen

‘Iets wat voor mij een kleine moeite is, kan voor een klant juist het verschil maken. Zo belde mij eens een advocaat met een eigen praktijk. Een druk bezet man, niet alleen zakelijk, maar ook privé. Zijn vrouw en hij verwachtten hun eerste kindje en hij vroeg mij om advies over de beste zorgverzekering voor de baby. De ouders hadden ieder hun eigen zorgverzekering bij verschillende verzekeraars. Omdat kinderen tot 18 jaar gratis zijn meeverzekerd, adviseerde ik hem het kindje mee te verzekeren op de meest uitgebreide polis. In dit geval was dat de zorgverzekering die deze meneer bij ons had lopen. Hij verzuchtte dat hij bang was dat hij in alle hectiek rondom de geboorte zou vergeten zijn kind op de polis bij te laten schrijven. Dus bood ik hem aan om rond de uitgerekende datum even te bellen en hem daaraan te herinneren. Dat stelde de vader in spé erg op prijs,’ lacht Cor. ‘Toen de baby geboren was, heb ik de aanmelding op onze polis door een collega laten verzorgen. Deze klant was uiteindelijk zó tevreden over dat extra stukje dienstverlening dat hij al zijn verzekeringen bij ons heeft ondergebracht. Kijk, daar word ik nou blij van!’

De klant beslist zelf hoe hij met ons in contact komt

‘Er zijn steeds meer mogelijkheden voor ondernemers om bij Univé verzekeringszaken online te regelen. Dat is een goede zaak. Maar er blijven altijd situaties bestaan waarbij een klant behoefte heeft aan persoonlijk advies. Als ik een klant spreek, verdiep ik mij in zijn bedrijf en kan ik hem wijzen op de risico’s die hij loopt maar waar hij niet direct bij stilstaat. Zo krijgt hij uiteindelijk een maatwerk advies met passende oplossingen.’

Haar unieke klantbenadering maakt Univé anders

Cor is ervan overtuigd dat klanten er direct doorheen prikken als je je werk met tegenzin doet: ‘Dat klinkt gewoon door in de gesprekken die je samen voert. Ik heb echt plezier in mijn werk, in de variatie en de klantcontacten. Gesprekken en contacten krijgen daardoor een andere toon. Juist die persoonlijke dienstverlening maakt Univé anders dan andere verzekeraars, denk ik. Ik kan me goed vinden in de nieuwe tv commercial. Met onze klantbenadering onderscheidt Univé zich van andere aanbieders en dat willen we overbrengen. Regionaal, proactief en betrokken haken we in op waar het daadwerkelijk om gaat: zekerheid en oog hebben voor elkaar.’

In welke branche je ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op je af. Er zijn veel zaken waar je rekening mee moet houden en waarvan je op de hoogte moet blijven. Tijd om  verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor je klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met jou de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe je deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Sluit de eindleeftijd van je AOV nog aan bij je huidige situatie?

Wil jij eerder stoppen met werken dan verwacht? Of wil je juist net wat langer verzekerd zijn omdat je nog wat langer door wilt werken? Dan kan het zijn dat de eindleeftijd van je AOV niet meer aansluit bij je nieuwe plannen. In deze blog vertellen we je waarom het aanpassen van de eindleeftijd van je AOV belangrijk kan zijn én welke mogelijkheden er voor ondernemers zijn die hun bestaande AOV willen wijzigen.

AOV adviseur aan het woord: Mirelle Koning

Met veel plezier werkt Mirelle Koning al 15 jaar bij Univé Noord-Holland. Ze praat vol passie over haar functie. “Het houden van klantgesprekken, dat vind ik het leukst. Daarbij leg ik graag, zonder vakjargon te gebruiken, uit wat een AOV inhoudt.”

Adviseur aan het woord: Erik Kruijer

Ontmoet Erik Kruijer, een nuchtere Noord-Hollander en Buitendienstadviseur mkb bij Univé Noord-Holland. Al 10 jaar adviseert Erik mkb-ondernemers over verzekeringen en risicobeheer. Van dynamische Amsterdamse bedrijven tot het belang van cyberbeveiliging, Erik is er om zijn klanten bij te staan. Benieuwd naar zijn no-nonsense aanpak? Lees verder en ontdek zijn verhalen en advies.

Onder de Wester heeft mijn hart gestolen

Dan ben je pas 25 jaar, maar wel ‘al’ eigenaar van een restaurant. Af en toe knijpt Nienke Snel zichzelf ook even in de arm, want zij mag zichzelf toch echt restauranthouder noemen. In tien jaar tijd transformeert ze van hulp in de spoelkeuken tot eigenaar. Het is geen standaard verhaal van ‘mazzel’ of ‘in de familie’, wél van passie, hard werken en steeds meer zelfvertrouwen kweken.

Waarvoor heb jij je koeien verzekerd?

Waarschijnlijk is jouw belangrijkste kapitaal je melkveestapel. Toch wordt dit kapitaal vaak overgeslagen om volledig te verzekeren. Hoge premie is de voornaamste reden om koeien niet te verzekeren voor ziekte en ongevallen. Maar hoe groot is de schade wanneer je bedrijf getroffen wordt door een ziekte-uitbraak? We geven je een voorbeeld in ons blog.