Onze adviseurs aan het woord: Jos Koomen en Paul Jong

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Monique van Rijn

Jos Koomen en Paul Jong staan samen garant voor zo’n 60 jaar kennis en kunde in het verzekeren van agrarische bedrijven. En dat merkt de klant. Paul: ‘We weten wat er speelt bij agrarische bedrijven. Als een klant een vraag heeft, hebben wij vrijwel altijd het antwoord direct voorhanden.’ Als koppel zijn Jos en Paul de vaste aanspreekpunten voor de agrarische klanten in hun werkgebied.

Persoonlijk en dichtbij

Jos vertelt: ‘Ik werk nu zo’n vijf jaar bij Univé Noord-Holland. Daarvoor had ik een soortgelijk functie, maar bij een bedrijf dat veel verder van de klanten afstond. Groei was er het allerbelangrijkste. Ik miste het persoonlijke contact met de klant. Paul vult aan: ‘Dat klantcontact is juist waar het bij Univé om draait. Er zíjn op het moment dat je klant je nodig heeft. Hem zoveel mogelijk uit handen nemen. Dichtbij en makkelijk bereikbaar. Zonder opsmuk. En dan is er ook nog onze coöperatieve grondslag: we delen het positieve saldo met onze leden. Daarmee creëer je het ‘met elkaar, voor elkaar’-principe. We gaan niet voor snelle euro’s maar voor continuïteit. Daar is Univé uniek in.’

Korte lijnen, snelle acties

Jos neemt op kantoor alle administratieve zaken voor zijn rekening: ‘Geen dag is hetzelfde. Mijn werkaanbod komt van alle kanten. Klanten bellen en mailen om wijzigingen door te geven. Bijvoorbeeld als ze een nieuwe trekker of auto hebben gekocht, of om te vragen naar de status van een schadeafhandeling. En ik bereid de afspraken van Paul voor zodat hij goed beslagen ten ijs komt als hij onze klanten spreekt.’ Paul vult aan: ‘Door corona heb ik wat minder fysieke afspraken. Maar dat wil niet zeggen dat het contact met onze klanten minder is. Ik telefoneer, mail en app wat af. Onze klanten weten mij op diezelfde manieren te vinden. Vandaag nog kreeg ik een appje van een klant met een foto van een trekker: wil je deze nú voor mij verzekeren? Die korte lijnen en snelle acties, daar houden onze agrariërs van!’

Met plezier een stap extra doen voor de klant

Jos en Paul delen hetzelfde doel: op het juiste moment een stap extra doen voor de klant. Jos: ‘Ik heb er plezier in als ik onze klanten met mijn vakkennis verder kan helpen. Doordat ik direct antwoord kan geven op een vraag. Of als ik een klant kan wijzen op een risico waar hijzelf niet bij stilstond. Juist dan ben je van meerwaarde. Paul beaamt dat: ‘Mijn dag is goed als ik merk dat ik bij een klant zijn onzekerheid kan wegnemen. Bijvoorbeeld doordat ik snel kan bevestigen dat een schade is verzekerd. Of hem advies kan geven over preventiemaatregelen waardoor een hoog risico verkleint. Een klant voelt dat je achter hem staat. En als je een goede band hebt, kun je een minder fijne boodschap ook acceptabel communiceren.’    

Sterke band met onze klanten

Paul: ‘Ook in mindere tijden is die band met de klant ontzettend belangrijk. Bij een heftige calamiteit binnen het bedrijf denkt een agrariër niet aan zijn economisch verlies, maar aan zijn levenswerk dat is verwoest. De emoties overheersen. Later komen de zakelijke consequenties. Een luisterend oor is het enige wat er dan echt toe doet.’ Jos: ‘We wonen beiden in ons werkgebied. Dat maakt dat je je klanten ook op andere momenten tegenkomt. Je maakt de goede én de slechte tijden mee. Je weet wat er speelt. Door die herkenning versterkt de band.’

Paul besluit: ‘We worden regelmatig gebeld door agrariërs die hun verzekeringen bij ons willen onderbrengen nadat ze via via over ons hebben gehoord. Dat is toch het mooiste compliment dat je kunt krijgen!’ 

In welke branche je ook werkzaam bent, als agrariër komt er veel op je af. Er zijn veel zaken waar je rekening mee moet houden en waarvan je op de hoogte moet blijven. Tijd om  verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor je klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met jou de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe je deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

KTO Zakelijk 2021

Volgens het klanttevredenheidsonderzoek 2021 van Verbond van Verzekeraars is Univé één van de best gewaardeerde verzekeraars in de zakelijke markt. Onze coöperatie is zelfs koploper op het gebied van focus voor klant en maatschappij. Johan Van den Neste: 'Een geweldige pluim voor onze mensen en een bevestiging van onze waarde als coöperatie!'

Adviseur aan het woord - Roy Berkhout

Hoe groot of klein je als ondernemer ook bent, er zijn altijd risico’s waar je rekening mee moet houden. En omdat iedere ondernemer andere wensen, mogelijkheden en ideeën heeft, is persoonlijk advies écht van toegevoegde waarde. Roy Berkhout vindt dat het leukste aan zijn werk. Hij puzzelt dagelijks naar de beste oplossing voor ondernemers.

Fire Killing Cap

De paperclip, wasknijper, het beschuitje met inkeping; het zijn producten waar iedereen graag de uitvinder van zou zijn geweest. Simpel, maar door hun eenvoud briljant. Dat geldt ook voor het idee van Mick Blokker; de geestelijke vader van de ‘Fire Killing Cap’: de dop die samen met een simpele fles frisdrank, vuur in de kiem smoort.

Een bedrijf starten

Het in beeld brengen van je bedrijfsrisico’s kan lastig zijn. Zeker als je gaat starten of net gestart bent. Wij helpen jou!

Fijne feestdagen!

Nog even en dan is 2021 voorbij. Een jaar waarin ondernemers uitgedaagd werden tot omdenken, nieuwe dingen gingen uitproberen of misschien wel moeilijke beslissingen moesten nemen. Wat het nieuwe jaar ons gaat brengen dat weten we niet. Maar wat er ook gebeurt, wij zijn er voor jou. Met hulp en adviezen op het juiste moment en natuurlijk blijven we je inspireren met informatieve, leuke en interessante (klant)verhalen. Op naar een succesvol 2022!