Adviseur aan het woord: Marjorie Zonneveld

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Caroline Vlietstra

Marjorie Zonneveld werkt al meer dan 28 jaar als agrarisch adviseur in de buitendienst bij Univé.  “Wat het leukste aan mijn werk is? Verreweg de bezoekjes aan mijn klanten. Met een aantal van hen heb ik nog op school gezeten. Geweldig toch?”

Marjorie groeide op in de Schermer, bracht haar jeugd door op een melkveehouderij en is altijd in de polder blijven wonen. De agrarische bedrijven, gevestigd op en rond de Schermer, kent ze dan ook allemaal. “En dat maakt het werk alleen maar leuker”, vertelt ze. “Er zijn klanten waarmee ik op school heb gezeten, maar er zijn ook klanten die ik nog vanaf mijn eerste jaar bij Univé ken. Zo hielp ik één van mijn klanten ooit bij het afsluiten van zijn brommerverzekering en adviseerde ik hem jaren later over het verzekeren van zijn grote bloembollenbedrijf.”

Kennis en ervaring

Door haar jarenlange ervaring bij Univé, haar kennis van de polder, maar ook door haar jeugd op de boerderij, kan Marjorie haar klanten goed adviseren. Ze weet waar ze het over heeft. In de Schermer is Marjorie op verzekeringsgebied een lopende encyclopedie, de Wikipedia-pagina. “En als ik iets niet weet, dan raadpleeg ik mijn collega’s. We doen het samen hier bij Univé, de buitendienst kan niet zonder de binnendienst en andersom.”

Mond-tot-mondreclame

Marjorie merkt door de mond-tot-mondreclame die haar klanten voor haar maken, dat haar advies gewaardeerd wordt. “Ze hebben vertrouwen in me en vragen vaak speciaal naar mij. Ik merk dat klanten het fijn vinden dat ik met ze meedenk, op alle gebieden. Dus adviseer ik niet alleen over de zakelijke verzekeringen, maar ook over de privé-verzekeringen.”

Fysiek contact

Tegenwoordig kan je, door één druk op de knop, zo’n beetje alles online regelen. Univé werkt anders. “Wij merken dat klanten het prettig vinden om een adviseur fysiek te spreken. Iemand die helpt ontzorgen en oprechte interesse in het bedrijf heeft. Een klant die een robot aanschaft of buiten zijn veehouderij een zorgboerderij, een kinderdagverblijf of een winkel opstart, dat zijn toch geweldige verhalen? Van zulke innovatieve klanten hoor ik graag hoe ze dat gaan aanpakken en verzorg ik met liefde de verzekeringen.”

‘Univé was er gelijk’

Het is duidelijk, deze Univé adviseur is goed in wat ze doet. Zouden we een klant vragen iets over haar werkwijze te vertellen, wat zou dat dan zijn volgens haar? “Ten eerste dat ik mijn afspraken nakom”, lacht ze. “Dat klinkt simpel, maar hoe vaak zit jij niet tevergeefs te wachten op een telefoontje? Beloof ik te bellen, dan doe ik dat. Verder weet ik dat klanten het waarderen dat ik er ook voor ze ben als er iets vreselijks is gebeurd. Denk aan een brand, bedrijfsongeval of een storm die ervoor gezorgd heeft dat de tulpen in de kas geruïneerd zijn. In dit soort gevallen ben ik er vaak zelfs eerder dan de experts. Ik ben dan toch dat vertrouwde gezicht tussen al die vreemden op het terrein. En dat wordt op prijs gesteld. Ik hoor dan terug: ‘Univé was er gelijk’. Fijn dat ik ook in zulke situaties iets voor de klant betekenen kan.”      

Als agrarisch ondernemer zijn je wensen, doelen en situatie altijd in beweging. Ditzelfde geldt voor wet- en regelgeving. Daarom is het belangrijk om je verzekeringen up-to-date te houden zodat ze passen bij jouw persoonlijke én zakelijke situatie.

Maar wij weten ook dat het vinden van de tijd om je verzekeringen weer eens door te nemen, er vaak bij in schiet. Daarom staan wij voor je klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Wat kun je van ons verwachten?
Onze adviseurs helpen je graag, en belangrijker nog: zij denken met je mee. Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck bekijken ze of je nog goed verzekerd bent, of je niet oververzekerd bent en of jouw verzekeringen nog passen bij je situatie. Hiermee voorkom je dat je betaalt voor risico’s die wellicht nu niet van toepassing zijn. 

Laatste blogs

Het financiële verhaal achter de ondernemers

Een unieke golfbeweging

Als accountant heeft Jan-Willem veel cliënten die terugkijken op een roerige tijd. Van ondernemers die nog jaren op de blaren zitten tot ondernemers die juist gegroeid zijn. Zijn advies? Geef nooit op!

Zo maak je GPS-systemen onaantrekkelijk voor diefstal

GPS-systemen in tractoren zijn de laatste jaren erg populair bij criminelen. Een schuurdeur die op slot is, houdt bendes die GPS-systemen stelen vaak niet tegen. Diefstal voorkomen is dus lastig, maar er zijn wel diverse dingen die je kunt doen om jouw GPS-apparatuur minder aantrekkelijk te maken en de schade na afloop te verkleinen.

Eerste personeelslid aannemen

Als je besloten hebt om personeel aan te nemen is het tijd voor de volgende stappen. Want voordat er echt iemand bij jou aan het werk gaat moet er nog aardig wat gebeuren. Waar moet je aan denken? In het blog een handig 5 stappenplan om jou te helpen. Heb je vragen? Onze adviseurs helpen jou hier graag bij.
Brandpreventie

Nut en noodzaak onderhoud brandblussers

Alleen met goed functionerende blusapparatuur kan je adequaat reageren op een brand. MKB-adviseur, Carlo Veerman, praat je graag bij over het nut van het onderhouden van blusmiddelen en vertelt je meer over de gratis controle van brandblussers.
Asbestdak verzekeren

Asbestdaken

Ben je ondernemer en van plan een bedrijfspand met een asbestdak te kopen? Of ben je eigenaar van een bedrijfspand met een asbestdak? In dit artikel vertellen risicodeskundigen/schade-experts Alexander Khoenkhoen en Mark Bakker over de risico’s van asbestdaken en hoe je jouw bedrijfspand met asbestdak het best kunt verzekeren.