KTO Zakelijk: sterke tweede plaats voor Univé!

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Univé

Klanttevredenheid Zakelijk

Univé scoort hoog in het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk (KTO Zakelijk) 2020. Jaarlijks meet onderzoeksbureau MarketResponse in opdracht van het Verbond van Verzekeraars de klanttevredenheid binnen de branche.

Topscore voor premie

Klanten werden gevraagd om Univé een cijfer te geven voor verschillende onderdelen. Er waren mooie cijfers voor dienstverlening (7,9), de verzekering zelf (7,7) en de verzekeringspremie (7,2). In laatstgenoemde categorie scoort Univé het hoogst. Deze eerste plaats wordt gedeeld met Nationale Nederlanden en Centraal Beheer.

Hoge waardering voor klantcontact

Ook de totale klantwaardering is hoog, zo laat de hoge NPS (Net Promotor Score) zien. Waar de markt gemiddeld -2 scoort, scoort Univé 7. Goed voor een tweede plek. Volgens het rapport komt de hoge NPS-score vooral door de hoge waardering voor klantcontact. 59 procent van de zakelijke klanten beveelt het contact met Univé aan, tegenover gemiddeld 30 procent. Het onderzoek laat zien dat klanten de bereikbaarheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en deskundigheid van Univé waarderen.  

‘Persoonlijk bezoek’ onderscheidend voor klanttevredenheid

Met een 8,0 krijgt Univé de hoogste beoordeling voor het onderdeel ‘persoonlijk bezoek’. Dit geeft de kracht van de lokale Univé kantoren goed weer. Ook zijn klanten positief over het schade melden en de afhandeling van de schade. Ze waarderen de korte lijntjes met hun contactpersonen en de moeite die we nemen om onduidelijkheden op te lossen.

Meer weten over het onderzoek? Lees meer op de website van het Verbond van Verzekeraars.

In welke branche u ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op u af. Er zijn veel zaken waar u rekening mee moet houden en waarvan u op de hoogte moet blijven. Tijd om verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor u klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met u de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe i deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Adviseur aan het woord - Sonja

Onze adviseur Sonja vertelt graag over haar functie bij de ondernemersdesk waar echt geen dag hetzelfde is. Wat wel altijd hetzelfde is, is dat Sonja er altijd naar streeft om ondernemers eerlijk, open en zo goed mogelijk te adviseren. ‘Bij ons draait het écht om wat voor de klant het beste is.’

Verzekeren van kas en gewas

Naast de zorg voor de bloemen, hebben Monique en Arnold Vollebregt óók de zorg voor het wel en wee van hun bedrijf. En zorgen waar ze zich minder graag mee bezig houden, zoals verzekeringszaken, laten ze met liefde aan de expert over. Lees hier hun verhaal.

Een hypotheek afsluiten dankzij de seniorenregeling

Voor huizenkopers vanaf ongeveer 57 jaar is het lastiger om een hypotheek af te sluiten. Dat komt doordat geldverstrekkers in dat geval ook het pensioeninkomen mee moeten rekenen bij het berekenen van de maximale hypotheek op basis van het inkomen. Dankzij de seniorenregeling zijn er ruime mogelijkheden voor senioren die hun huidige koopwoning inruilen voor een goedkopere woning (doorstromers).

Door de pilot duurhuur toch een huis kopen?

Huurders die in staat zijn om maandelijks een hoge huur te betalen, kunnen mogelijk beter een huis kopen. Toch lukt dit vaak niet door strenge hypotheeknormen. Door de pilot Duurhuur, gestart in 2022, is het voor ervaren huurders met een hoge huur onder voorwaarden mogelijk om toch te kopen.