Onze adviseurs aan het woord: Jos Koomen en Paul Jong

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Monique van Rijn

Jos Koomen en Paul Jong staan samen garant voor zo’n 60 jaar kennis en kunde in het verzekeren van agrarische bedrijven. En dat merkt de klant. Paul: ‘We weten wat er speelt bij agrarische bedrijven. Als een klant een vraag heeft, hebben wij vrijwel altijd het antwoord direct voorhanden.’ Als koppel zijn Jos en Paul de vaste aanspreekpunten voor de agrarische klanten in hun werkgebied.

Persoonlijk en dichtbij

Jos vertelt: ‘Ik werk nu zo’n vijf jaar bij Univé Noord-Holland. Daarvoor had ik een soortgelijk functie, maar bij een bedrijf dat veel verder van de klanten afstond. Groei was er het allerbelangrijkste. Ik miste het persoonlijke contact met de klant. Paul vult aan: ‘Dat klantcontact is juist waar het bij Univé om draait. Er zíjn op het moment dat je klant je nodig heeft. Hem zoveel mogelijk uit handen nemen. Dichtbij en makkelijk bereikbaar. Zonder opsmuk. En dan is er ook nog onze coöperatieve grondslag: we delen het positieve saldo met onze leden. Daarmee creëer je het ‘met elkaar, voor elkaar’-principe. We gaan niet voor snelle euro’s maar voor continuïteit. Daar is Univé uniek in.’

Korte lijnen, snelle acties

Jos neemt op kantoor alle administratieve zaken voor zijn rekening: ‘Geen dag is hetzelfde. Mijn werkaanbod komt van alle kanten. Klanten bellen en mailen om wijzigingen door te geven. Bijvoorbeeld als ze een nieuwe trekker of auto hebben gekocht, of om te vragen naar de status van een schadeafhandeling. En ik bereid de afspraken van Paul voor zodat hij goed beslagen ten ijs komt als hij onze klanten spreekt.’ Paul vult aan: ‘Door corona heb ik wat minder fysieke afspraken. Maar dat wil niet zeggen dat het contact met onze klanten minder is. Ik telefoneer, mail en app wat af. Onze klanten weten mij op diezelfde manieren te vinden. Vandaag nog kreeg ik een appje van een klant met een foto van een trekker: wil je deze nú voor mij verzekeren? Die korte lijnen en snelle acties, daar houden onze agrariërs van!’

Met plezier een stap extra doen voor de klant

Jos en Paul delen hetzelfde doel: op het juiste moment een stap extra doen voor de klant. Jos: ‘Ik heb er plezier in als ik onze klanten met mijn vakkennis verder kan helpen. Doordat ik direct antwoord kan geven op een vraag. Of als ik een klant kan wijzen op een risico waar hijzelf niet bij stilstond. Juist dan ben je van meerwaarde. Paul beaamt dat: ‘Mijn dag is goed als ik merk dat ik bij een klant zijn onzekerheid kan wegnemen. Bijvoorbeeld doordat ik snel kan bevestigen dat een schade is verzekerd. Of hem advies kan geven over preventiemaatregelen waardoor een hoog risico verkleint. Een klant voelt dat je achter hem staat. En als je een goede band hebt, kun je een minder fijne boodschap ook acceptabel communiceren.’    

Sterke band met onze klanten

Paul: ‘Ook in mindere tijden is die band met de klant ontzettend belangrijk. Bij een heftige calamiteit binnen het bedrijf denkt een agrariër niet aan zijn economisch verlies, maar aan zijn levenswerk dat is verwoest. De emoties overheersen. Later komen de zakelijke consequenties. Een luisterend oor is het enige wat er dan echt toe doet.’ Jos: ‘We wonen beiden in ons werkgebied. Dat maakt dat je je klanten ook op andere momenten tegenkomt. Je maakt de goede én de slechte tijden mee. Je weet wat er speelt. Door die herkenning versterkt de band.’

Paul besluit: ‘We worden regelmatig gebeld door agrariërs die hun verzekeringen bij ons willen onderbrengen nadat ze via via over ons hebben gehoord. Dat is toch het mooiste compliment dat je kunt krijgen!’ 

In welke branche je ook werkzaam bent, als agrariër komt er veel op je af. Er zijn veel zaken waar je rekening mee moet houden en waarvan je op de hoogte moet blijven. Tijd om  verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor je klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met jou de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe je deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Wat is een contra-expert en wanneer schakel je deze in?

Bij een complexe schade kan een contra-expert van grote waarde zijn. Deze deskundige staat aan jouw kant, helpt om de schade juist vast te stellen, en adviseert je over de beste vervolgstappen. Wil je weten wanneer het slim is om een contra-expert in te schakelen en hoe je dit regelt? Lees dan onze blog en ontdek hoe je grip houdt op complexe schadesituaties.

Het belang van een verzuimverzekering

Je hebt een goedlopende onderneming met fijne medewerkers. Maar stel nou dat een van je medewerkers langdurig ziek wordt? Welke verplichtingen moet je dan nakomen en hoe kan je je daarvoor verzekeren? In onze blog legt adviseur Carlo Veerman het een en ander uit.

Is huisverkoop de enige oplossing bij arbeidsongeschiktheid?

Denk niet te simpel over wat jij doet als je arbeidsongeschikt raakt. Gewoon je huis verkopen? Je hebt wel iets anders aan je hoofd. En vind maar eens een andere woning. Je Univé-hypotheekadviseur schenkt daarom specifiek aandacht aan inkomensrisico’s, ook van jou als ondernemer.

Hoe verzeker je schade door zonnepanelendeeltjes?

Zonnepanelendeeltjes die na een brand in het milieu terechtkomen, kunnen behoorlijk wat schade aanrichten. De deeltjes kunnen vee en gewassen beschadigen. Snel opruimen dus, die deeltjes. Maar daar komen hoge kosten bij kijken. Het goede nieuws: dit is te verzekeren.

Aangemeld voor LBV

Heel wat agrariërs hebben zich aangemeld voor de Landelijke beëindigingsregeling veehouderijlocaties (Lbv). Als je in aanmerking komt voor deze stoppers-subsidie gaat er de aankomende jaren veel veranderen binnen je bedrijf. Hierdoor veranderen ook je risico’s en dan is het belangrijk dat je verzekeringen hierop blijven aansluiten. In deze blog vertellen we je waar je zoal aan moet denken.