Onze adviseurs aan het woord: Jos Koomen en Paul Jong

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Monique van Rijn

Jos Koomen en Paul Jong staan samen garant voor zo’n 60 jaar kennis en kunde in het verzekeren van agrarische bedrijven. En dat merkt de klant. Paul: ‘We weten wat er speelt bij agrarische bedrijven. Als een klant een vraag heeft, hebben wij vrijwel altijd het antwoord direct voorhanden.’ Als koppel zijn Jos en Paul de vaste aanspreekpunten voor de agrarische klanten in hun werkgebied.

Persoonlijk en dichtbij

Jos vertelt: ‘Ik werk nu zo’n vijf jaar bij Univé Noord-Holland. Daarvoor had ik een soortgelijk functie, maar bij een bedrijf dat veel verder van de klanten afstond. Groei was er het allerbelangrijkste. Ik miste het persoonlijke contact met de klant. Paul vult aan: ‘Dat klantcontact is juist waar het bij Univé om draait. Er zíjn op het moment dat je klant je nodig heeft. Hem zoveel mogelijk uit handen nemen. Dichtbij en makkelijk bereikbaar. Zonder opsmuk. En dan is er ook nog onze coöperatieve grondslag: we delen het positieve saldo met onze leden. Daarmee creëer je het ‘met elkaar, voor elkaar’-principe. We gaan niet voor snelle euro’s maar voor continuïteit. Daar is Univé uniek in.’

Korte lijnen, snelle acties

Jos neemt op kantoor alle administratieve zaken voor zijn rekening: ‘Geen dag is hetzelfde. Mijn werkaanbod komt van alle kanten. Klanten bellen en mailen om wijzigingen door te geven. Bijvoorbeeld als ze een nieuwe trekker of auto hebben gekocht, of om te vragen naar de status van een schadeafhandeling. En ik bereid de afspraken van Paul voor zodat hij goed beslagen ten ijs komt als hij onze klanten spreekt.’ Paul vult aan: ‘Door corona heb ik wat minder fysieke afspraken. Maar dat wil niet zeggen dat het contact met onze klanten minder is. Ik telefoneer, mail en app wat af. Onze klanten weten mij op diezelfde manieren te vinden. Vandaag nog kreeg ik een appje van een klant met een foto van een trekker: wil je deze nú voor mij verzekeren? Die korte lijnen en snelle acties, daar houden onze agrariërs van!’

Met plezier een stap extra doen voor de klant

Jos en Paul delen hetzelfde doel: op het juiste moment een stap extra doen voor de klant. Jos: ‘Ik heb er plezier in als ik onze klanten met mijn vakkennis verder kan helpen. Doordat ik direct antwoord kan geven op een vraag. Of als ik een klant kan wijzen op een risico waar hijzelf niet bij stilstond. Juist dan ben je van meerwaarde. Paul beaamt dat: ‘Mijn dag is goed als ik merk dat ik bij een klant zijn onzekerheid kan wegnemen. Bijvoorbeeld doordat ik snel kan bevestigen dat een schade is verzekerd. Of hem advies kan geven over preventiemaatregelen waardoor een hoog risico verkleint. Een klant voelt dat je achter hem staat. En als je een goede band hebt, kun je een minder fijne boodschap ook acceptabel communiceren.’    

Sterke band met onze klanten

Paul: ‘Ook in mindere tijden is die band met de klant ontzettend belangrijk. Bij een heftige calamiteit binnen het bedrijf denkt een agrariër niet aan zijn economisch verlies, maar aan zijn levenswerk dat is verwoest. De emoties overheersen. Later komen de zakelijke consequenties. Een luisterend oor is het enige wat er dan echt toe doet.’ Jos: ‘We wonen beiden in ons werkgebied. Dat maakt dat je je klanten ook op andere momenten tegenkomt. Je maakt de goede én de slechte tijden mee. Je weet wat er speelt. Door die herkenning versterkt de band.’

Paul besluit: ‘We worden regelmatig gebeld door agrariërs die hun verzekeringen bij ons willen onderbrengen nadat ze via via over ons hebben gehoord. Dat is toch het mooiste compliment dat je kunt krijgen!’ 

In welke branche je ook werkzaam bent, als agrariër komt er veel op je af. Er zijn veel zaken waar je rekening mee moet houden en waarvan je op de hoogte moet blijven. Tijd om  verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor je klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met jou de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe je deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Eerste personeelslid aannemen

Als je besloten hebt om personeel aan te nemen is het tijd voor de volgende stappen. Want voordat er echt iemand bij jou aan het werk gaat moet er nog aardig wat gebeuren. Waar moet je aan denken? In het blog een handig 5 stappenplan om jou te helpen. Heb je vragen? Onze adviseurs helpen jou hier graag bij.

Innovatief werken op de demoboerderij van Lely

Lely is al jaren een vertrouwde naam binnen de melkveehouderij. Dit innovatieve bedrijf uit Maassluis zet zich dagelijks in om het leven van melkveehouders makkelijker en efficiënter te maken. In 2020 deed Lely een bijzondere stap door een boerderij in Schipluiden aan te kopen, waar hun nieuwste technologieën in de praktijk worden gebracht en gedemonstreerd. Agrarisch ondernemer Peter Hulsbos is verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken op deze demoboerderij en deelt met ons waarom hij juist hier zijn werkgeluk vindt.

Hoe verzeker je schade door zonnepanelendeeltjes?

Wanneer deeltjes van zonnepanelen na een brand in de omgeving terechtkomen, kan de schade groot zijn. Als eigenaar van de panelen kun je aansprakelijkheid gesteld worden voor die schade en opdraaien voor opruiming- en saneringskosten. Hoe kan je dit verzekeren?

Wat is huurdersbelang en hoe verzeker je dat?

Wanneer je een bedrijfsruimte huurt, wil je deze vaak naar wens aanpassen. In de meeste gevallen vindt de verhuurder het prima dat je aanpassingen aanbrengt. Maar als die aanpassingen schade oplopen, is de schade dan wel verzekerd? Wij leggen graag uit hoe het zit met dat zogenaamde huurdersbelang en de verzekeringen.

Bij Domein Holset proef je: de wereld is prachtig!

Keuzes maken leidt tot focus en expertise. En dat is volgens Kirsten Abels, directeur bij Wijndomein Holset, dé sleutel tot ondernemerssucces. Het wijndomein koos voor mousserende wijn, authenticiteit en duurzaamheid. Hoe je dat terugziet in de bedrijfsvoering, lees je in dit klantverhaal.