Altijd op pad met de Univé zorgpas

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Caroline Vlietstra

Bij Univé proberen we het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken. Daarom hebben we de digitale zorgpas geïntroduceerd. Heeft u de pas nog niet op uw telefoon staan? Graag leggen we nog even de voordelen uit.

We regelen tegenwoordig alles met onze mobiele telefoon. Geldzaken zijn zo voor elkaar, vakanties boeken we in een handomdraai. Een digitale zorgpas van Univé kon dan ook niet uitblijven. Zo heeft u als trouwe klant altijd uw zorgpas bij de hand. Vraagt een zorgverlener in Nederland om uw zorgpas? Dan is het tonen van deze digitale zorgpas in de Univé app voldoende.

Uw digitale zorgpas in de Univé App. Hoe werkt dat?

De digitale zorgpas staat al voor u klaar. Hoe gaat u te werk? Heel eenvoudig. Allereerst gaat u naar de app van Univé. Heeft u de Univé app nog niet op uw smartphone staan? Dan kunt u de applicatie eenvoudig downloaden via de App Store of de Google Play Store. Staat de app op de telefoon, dan vindt u daar ook de zorgpas. Open hiervoor de app van Univé, ga naar ‘Zorgverzekering’. Onder het kopje ‘Polis’ vindt u onderaan de knop ‘Zorgpas bekijken’. Klikt hierop en u ziet uw pas. Bent u de hoofdverzekerde binnen uw gezin? Dan vindt u hier ook de zorgpassen van alle meeverzekerde gezinsleden.

Helpend handje personeel Univé winkel

Lukt het u zelf niet om de app te installeren? Vraagt u dan een familielid of kennis om even met u mee te kijken en u hierbij te helpen. Wenst u uitleg over de Univé-app of kunt u bijvoorbeeld uw zorgpas niet vinden in de app? Kom dan gerust even langs bij één van onze Univé-winkels!

Naar het buitenland? Neem dan de fysieke pas mee

In het buitenland heeft u uw Europese zorgpas nodig. De gegevens van de European Health Insurance Card (EHIC) vindt u ook terug in de Univé app, maar soms accepteert de zorgverlener in het buitenland de digitale informatie niet. De EHIC in de Univé app is namelijk geen officieel document. Daarom adviseren wij u om altijd de fysieke zorgpas mee naar het buitenland te nemen. Op de achterkant van de zorgpas vindt u de EHIC-informatie. Mocht u tijdens uw buitenlandse reis vergeten zijn de zorgpas mee te nemen en heeft u met spoed zorg nodig? Geen zorgen. Neem contact op met de Univé Alarmcentrale Zorg: +31 40 297 5750. Wij sturen dan een bewijs van verzekering naar de buitenlandse zorgverlener. Zo voorkomt u dat u de kosten mogelijk zelf voor moet schieten.

Aanvragen van een fysieke zorgpas

Wilt u voor uzelf of een eventuele medeverzekerde een fysieke zorgpas in uw portemonnee hebben? Dan kunt u die eenvoudig aanvragen via mijnunivezorg.nl. Binnen 5 werkdagen ontvangt u de pas dan gratis thuis. Lukt het online aanvragen van de zorgpas niet? Dan kunt u de pas ook bij één van de Univé-winkels aanvragen.

Meer informatie

Heeft u nog vragen? Onze adviseurs in de Univé-winkels helpen u graag verder.

Gratis ZorgCheck

Benieuwd of uw zorg goed is afgestemd op de juiste verzekering? Doe de Univé ZorgCheck! Binnen een half uur weet u welke zorgverzekering bij uw situatie past, met behulp van een Univé-adviseur. En het mooie? De ZorgCheck kan via een persoonlijk gesprek in onze winkel, via beeldbellen óf telefonisch. Voor ieder wat wils!

Laatste blogs

Nieuwe wetgeving voor noodstroomaggregaat

In stallen met kunstmatige ventilatie moet de stroomvoorziening altijd op orde zijn. Bij stroomuitval moet daarom direct een noodstroomaggregaat in werking treden. Sinds 1 juli is hiervoor een nieuwe wetgeving van kracht. In onze blog lees je waar je aan moet voldoen?

"Wat zeg je?" Door slimme oplossingen hoeft gehoorverlies geen beperking te zijn

Kunnen vertrouwen op je gehoor is een groot goed. En zo lang alles goed gaat, is je fijn functionerende gehoor iets vanzelfsprekends. Maar wat als je merkt dat je niet meer alles hoort? Dat je mensen niet goed verstaat en de tv steeds harder zet? Weet dat je niet de enige bent en dat je er iets aan kunt doen.

‘De premierestitutie van Univé gebruiken we voor ons welverdiende teamuitje’

Bij positieve bedrijfsresultaten profiteren onze leden, met een woon-, gebouwen- en/of roerende zakenverzekering, mee van de winst. Ook dit jaar ontving familiebedrijf Provak Amsterdam een deel van hun betaalde premie terug. In onze blog deelt Cathy Supino hoe ze dit bedrag gebruiken voor een welverdiend teamuitje.

‘Dankzij de gift vanuit het Ledenfonds kunnen we weer veilig de uitkijktoren op’

Mikal Folkertsma is boswachter in het polderbos in Wieringermeer. Een natuurgebied in het noordelijkste puntje van Noord-Holland waar je reeën, zeldzame vogels én met een beetje geluk zelfs een vosje kunt spotten. Wie dieren wil spotten, kan het beste de zes meter hoge uitkijktoren op. De uitkijktoren, gemaakt van hout, is langzaam maar zeker toe aan een renovatiebeurt. “Om de uitkijktoren veilig te houden is er dus werk aan de winkel”, legt Mikal uit. Het probleem is echter dat we geen budget hebben voor dit soort zaken. Daarom heb ik een aanvraag ingediend bij het Univé Ledenfonds.

‘In het Repair Café krijgen kapotte apparaten een tweede leven’

Een stofzuiger die niet zuigt, een platenspeler die niet speelt, een broodrooster dat niet roostert. Het is maar een kleine opsomming van de apparaten die mensen meenemen naar het Repair Café van Wonen Plus Welzijn. “Heb je een kapot apparaat, met of zonder stekker, dan ben je bij ons aan het goede adres.”