Onze adviseur aan het woord

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Monique van Rijn

mkb adviseur

Cor Bart, adviseur binnendienst mkb, heeft overduidelijk zijn hart verpand aan Univé. Inmiddels werkt hij er, alles bij elkaar, ruim 23 jaar. Tussendoor maakte hij een kort uitstapje naar een makelaarskantoor, maar hij was al snel weer terug op het oude nest. ‘Werken bij zo’n klein kantoor had zeker zijn charme’, vertelt hij. ‘Ik gaf verzekerings- en hypotheekadvies en droeg een steentje bij aan de makelaardij. Maar ik miste de diepgang om klanten echt goed van dienst te kunnen zijn. In mijn werk bij Univé is die diepgang, dat specialisme er wél.’

De diversiteit aan klantvragen maakt elke dag anders

‘Bij de afdeling mkb beheren wij naast de zakelijke verzekeringen van onze klanten, ook hun privépakket. Dat brengt veel variatie in mijn werkzaamheden. Geen dag is hetzelfde. Het ene moment verwerk ik wijzigingen in een wagenpark- of inventarisverzekering en het volgende moment regel ik een nieuwe verzekeringssticker voor een scootmobiel. En recent nog sprak ik op een van onze kantoren een ondernemer die voor het eerst personeel ging aannemen. Hij wilde zijn particuliere en zakelijke verzekeringspakket doornemen en advies over een ziekteverzuimverzekering voor zijn medewerkers.’

Het doet mij plezier als ik een klant positief kan verrassen

‘Iets wat voor mij een kleine moeite is, kan voor een klant juist het verschil maken. Zo belde mij eens een advocaat met een eigen praktijk. Een druk bezet man, niet alleen zakelijk, maar ook privé. Zijn vrouw en hij verwachtten hun eerste kindje en hij vroeg mij om advies over de beste zorgverzekering voor de baby. De ouders hadden ieder hun eigen zorgverzekering bij verschillende verzekeraars. Omdat kinderen tot 18 jaar gratis zijn meeverzekerd, adviseerde ik hem het kindje mee te verzekeren op de meest uitgebreide polis. In dit geval was dat de zorgverzekering die deze meneer bij ons had lopen. Hij verzuchtte dat hij bang was dat hij in alle hectiek rondom de geboorte zou vergeten zijn kind op de polis bij te laten schrijven. Dus bood ik hem aan om rond de uitgerekende datum even te bellen en hem daaraan te herinneren. Dat stelde de vader in spé erg op prijs,’ lacht Cor. ‘Toen de baby geboren was, heb ik de aanmelding op onze polis door een collega laten verzorgen. Deze klant was uiteindelijk zó tevreden over dat extra stukje dienstverlening dat hij al zijn verzekeringen bij ons heeft ondergebracht. Kijk, daar word ik nou blij van!’

De klant beslist zelf hoe hij met ons in contact komt

‘Er zijn steeds meer mogelijkheden voor ondernemers om bij Univé verzekeringszaken online te regelen. Dat is een goede zaak. Maar er blijven altijd situaties bestaan waarbij een klant behoefte heeft aan persoonlijk advies. Als ik een klant spreek, verdiep ik mij in zijn bedrijf en kan ik hem wijzen op de risico’s die hij loopt maar waar hij niet direct bij stilstaat. Zo krijgt hij uiteindelijk een maatwerk advies met passende oplossingen.’

Haar unieke klantbenadering maakt Univé anders

Cor is ervan overtuigd dat klanten er direct doorheen prikken als je je werk met tegenzin doet: ‘Dat klinkt gewoon door in de gesprekken die je samen voert. Ik heb echt plezier in mijn werk, in de variatie en de klantcontacten. Gesprekken en contacten krijgen daardoor een andere toon. Juist die persoonlijke dienstverlening maakt Univé anders dan andere verzekeraars, denk ik. Ik kan me goed vinden in de nieuwe tv commercial. Met onze klantbenadering onderscheidt Univé zich van andere aanbieders en dat willen we overbrengen. Regionaal, proactief en betrokken haken we in op waar het daadwerkelijk om gaat: zekerheid en oog hebben voor elkaar.’

In welke branche je ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op je af. Er zijn veel zaken waar je rekening mee moet houden en waarvan je op de hoogte moet blijven. Tijd om  verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor je klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met jou de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe je deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Met je bedrijfsauto op vakantie

Je hebt het plan om er even tussenuit te gaan voor een fijne vakantie in het buitenland. Voor die reis wil je je zakelijke auto gebruiken. Maar is die wel verzekerd tijdens een privévakantie? In onze blog geven we je alle informatie die je nodig hebt.

Op je oude dag nog voor jezelf beginnen

Op je 'oude dag' nog voor jezelf beginnen? Na een succesvolle carrière van bijna 40 jaar in Finance, maakte Hans Tuijtel op 60-jarige leeftijd de sprong naar het ondernemerschap. In onze blog deelt hij zijn verhaal over zijn strategische aanpak en de noodzaak van een goede arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Herbouwkosten na een brand: verzekerd of niet?

Agrariërs hebben vrijwel allemaal een gebouwenverzekering afgesloten. Logisch. Want je kunt na een verwoestende brand een herbouw onmogelijk zelf betalen. Maar vergoedt een gebouwenverzekering altijd alle herbouwkosten? In dit artikel geven we er antwoord op.

Too Good To Go strijdt tegen voedselverspilling

Wij zijn trots op onze klanten die niet alleen ondernemend zijn, maar ook een positieve impact maken op de samenleving. Vandaag zetten we Too Good To Go in de schijnwerpers - een inspirerend bedrijf dat voedselverspilling tegengaat met een slimme en gebruiksvriendelijke app.

Ken jij het al? De Laatste Pluk

In veel boomgaarden hangt tegen het einde van het seizoen nog fruit dat niet meer geplukt wordt. Met De Laatste Pluk krijgt het nog goed eetbare fruit, een mooie bestemming: cliënten van de Voedselbank. Telers Jacob Gerrit en Evelien deden vorig jaar mee: “Het mooie is, dat je zo iets kunt doen voor de medemens. Tegelijkertijd wordt het laatste fruit voor je geplukt. Dat moet je anders eventueel nog zelf doen.”