Onze adviseur aan het woord: Sonja

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Monique van Rijn

Sonja, adviseur bij de ondernemersdesk, maakte bijna vier jaar geleden de overstap van een assurantiekantoor naar Univé. Ze vertelt: ‘Bij het assurantiekantoor werkte ik in een klein team. En iedereen had er zijn vaste werkzaamheden. Er was geen mogelijkheid om me verder te ontplooien. Dat miste ik. Bij Univé krijg ik die kans wél. Na drie jaar op de afdeling Particulieren wilde ik graag mijn blik verruimen. Bij de ondernemersdesk kwam een adviseursfunctie vrij. En daar ben ik met plezier ingestapt.’

Pittige start

Sonja startte precies in de coronatijd. Dat maakte de overgang best pittig voor haar, beaamt ze: ‘Na een korte maar intensieve inwerkperiode op kantoor ging ook ik vanuit huis werken. Dus zonder collega’s in de buurt waar ik even snel een vraag aan kon stellen. Daardoor zocht ik veel dingen zelf uit en leerde ik snel bij.’

Geen dag is hetzelfde

‘Bij de ondernemersdesk adviseer ik vooral zzp’ers. Meestal telefonisch, dus dan spreek ik onze klanten persoonlijk. Dan praat ik het ene moment met een startende zzp’er over de risico’s die hij met zijn specifieke werkzaamheden loopt en hoe hij die kan wegnemen of verzekeren. De volgende klant help ik met een schade. En daarna heb ik een klant aan de telefoon die zijn bedrijf gaat beëindigen en vragen heeft over het stopzetten van zijn verzekeringen. Af en toe heb ik een dagje ‘maildienst’, dan behandel ik vragen die per e-mail binnenkwamen. Maar ook dan pak ik nog regelmatig de telefoon om een klant te bellen en mijn antwoord verder toe te lichten.’

Meeleven in goede …

Sonja vindt het belangrijk dat haar klanten ervaren dat ze écht met ze meeleeft. ‘De meeste klanten spreek ik in korte tijd vaak meerdere keren. Zoals laatst met een startende zzp’er. Deze meneer popelde om zijn zaak te openen, maar had een langere aanloopperiode door corona. Toen het eindelijk zover was, was hij zó enthousiast. Daar werd ik in meegetrokken. Die ondernemerszin en spirit, juist in zo’n moeilijke periode! Echt geweldig! Uiteraard krijgt zo’n klant namens Univé een bloemetje op de dag van de opening. En dát wordt gewaardeerd.’

… en in minder goede tijden

‘Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en maneschijn,’ vertelt Sonja. ‘Laatst belde een klant die verontwaardigd was omdat onze vergoeding van zijn schade lager uitviel dan hij verwachtte. Dat ik achteraf van hem tóch een positieve feedback kreeg omdat hij vond dat ik het hem goed en vriendelijk had uitgelegd, maakt mij echt heel blij. Want ook dat is een belangrijk onderdeel van mijn functie. Aanvoelen hoe het met je klant gaat. En inschatten hoe je hem het best kunt helpen.’

De klant voorop

‘Bij Univé bieden we zowel eigen producten als producten van samenwerkende partijen aan. Onze eigen producten sluiten vaak wel, maar soms ook niet aan bij de vraag van onze klant. Gelukkig kunnen we dan uitwijken naar samenwerkende partijen. Ons streven is echter niet om zoveel mogelijk verzekeringen af te sluiten. Maar om onze klanten eerlijk, open en zo goed mogelijk te adviseren. Dus ook als het niet past, zeggen we dat. Bij ons draait het écht om wat voor de klant het beste is.’

Als ondernemer zijn je wensen, doelen en situatie altijd in beweging. Ditzelfde geldt voor wet- en regelgeving. Daarom is het belangrijk om je verzekeringen up-to-date te houden zodat ze passen bij jouw persoonlijke én zakelijke situatie.

Maar wij weten ook dat het vinden van de tijd om je verzekeringen weer eens door te nemen, er vaak bij in schiet. Daarom staan wij voor je klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Wat kun je van ons verwachten?
Onze adviseurs helpen je graag, en belangrijker nog: zij denken met je mee. Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck bekijken ze of je nog goed verzekerd bent, of je niet oververzekerd bent en of jouw verzekeringen nog passen bij je situatie. Hiermee voorkom je dat je betaalt voor risico’s die wellicht nu niet van toepassing zijn. 

Laatste blogs

Brandpreventie

Nut en noodzaak onderhoud brandblussers

Alleen met goed functionerende blusapparatuur kan je adequaat reageren op een brand. MKB-adviseur, Carlo Veerman, praat je graag bij over het nut van het onderhouden van blusmiddelen en vertelt je meer over de gratis controle van brandblussers.
Asbestdak verzekeren

Asbestdaken

Ben je ondernemer en van plan een bedrijfspand met een asbestdak te kopen? Of ben je eigenaar van een bedrijfspand met een asbestdak? In dit artikel vertellen risicodeskundigen/schade-experts Alexander Khoenkhoen en Mark Bakker over de risico’s van asbestdaken en hoe je jouw bedrijfspand met asbestdak het best kunt verzekeren.

Univé geeft geld terug - zakelijk

Agrariër Wim Reus ontving vorig jaar december leuk bericht van Univé Noord-Holland dat hij een deel van zijn bedrijfsgebouw- en roerende zakenverzekeringspremie terugkreeg vanwege goede bedrijfsresultaten. Hij gebruikte zijn teruggave voor iets preventiefs, maatschappelijks én duurzaams. Benieuwd naar zijn verhaal?
Roerende zakenverzekering

Het belang van een Roerende zakenverzekering

Niemand zit te wachten op schade door extreme weersomstandigheden, brand, cybercriminaliteit, diefstal en vandalisme. En toch is de kans aanwezig dat je het mee gaat maken. Een gebouwen en/of roerende zaken verzekering is dan van groot belang.
Horrorschuur

Horrorschuren

Ben jij onbewust verhuurder van een 'horrorschuur' en kom je bij een inval pas achter de criminele activiteiten? Dan zijn de gevolgen niet te overzien. Wij vertellen je daarom waar je op moet letten bij de verhuur van je pand.