KTO Zakelijk: sterke tweede plaats voor Univé!

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Univé

Klanttevredenheid Zakelijk

Univé scoort hoog in het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk (KTO Zakelijk) 2020. Jaarlijks meet onderzoeksbureau MarketResponse in opdracht van het Verbond van Verzekeraars de klanttevredenheid binnen de branche.

Topscore voor premie

Klanten werden gevraagd om Univé een cijfer te geven voor verschillende onderdelen. Er waren mooie cijfers voor dienstverlening (7,9), de verzekering zelf (7,7) en de verzekeringspremie (7,2). In laatstgenoemde categorie scoort Univé het hoogst. Deze eerste plaats wordt gedeeld met Nationale Nederlanden en Centraal Beheer.

Hoge waardering voor klantcontact

Ook de totale klantwaardering is hoog, zo laat de hoge NPS (Net Promotor Score) zien. Waar de markt gemiddeld -2 scoort, scoort Univé 7. Goed voor een tweede plek. Volgens het rapport komt de hoge NPS-score vooral door de hoge waardering voor klantcontact. 59 procent van de zakelijke klanten beveelt het contact met Univé aan, tegenover gemiddeld 30 procent. Het onderzoek laat zien dat klanten de bereikbaarheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en deskundigheid van Univé waarderen.  

‘Persoonlijk bezoek’ onderscheidend voor klanttevredenheid

Met een 8,0 krijgt Univé de hoogste beoordeling voor het onderdeel ‘persoonlijk bezoek’. Dit geeft de kracht van de lokale Univé kantoren goed weer. Ook zijn klanten positief over het schade melden en de afhandeling van de schade. Ze waarderen de korte lijntjes met hun contactpersonen en de moeite die we nemen om onduidelijkheden op te lossen.

Meer weten over het onderzoek? Lees meer op de website van het Verbond van Verzekeraars.

In welke branche u ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op u af. Er zijn veel zaken waar u rekening mee moet houden en waarvan u op de hoogte moet blijven. Tijd om verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor u klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met u de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe i deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Fire Killing Cap

De paperclip, wasknijper, het beschuitje met inkeping; het zijn producten waar iedereen graag de uitvinder van zou zijn geweest. Simpel, maar door hun eenvoud briljant. Dat geldt ook voor het idee van Mick Blokker; de geestelijke vader van de ‘Fire Killing Cap’: de dop die samen met een simpele fles frisdrank, vuur in de kiem smoort.

Waarom deze autoverzekeringen zo belangrijk zijn

In het land van der verzekeringen zie je soms door de bomen het bos niet meer. Daarom legt adviseur Peter je uit welke in ieder geval belangrijk zijn om in de gaten te houden, in dit geval wanneer je in de auto stapt.
Dit moet je weten over de Schade Verzekering Inzittenden

‘Er bestaan heel wat misvattingen over de Schade Verzekering Inzittenden’

Veel mensen denken dat de 'Schade Verzekering Inzittenden' niet nodig is, omdat ze vaak alleen in de auto zitten. Een totale misvatting. We leggen het je graag uit!

Is het verstandig om iedere schade te claimen?

Heb je schade aan je auto? Dan is het verstandig om na te denken of je deze wilt claimen. Soms gaat hierdoor je maandelijkse premie omhoog. Adviseur Emiel legt het je uit.

Kan ik mijn auto zomaar uitlenen?

Het is een veelgestelde vraag: 'mag ik mijn auto zomaar uitlenen?'. Dat kan zeker, mits je wel de juiste autoverzekering hebt wanneer er toch iets gebeurt. Adviseur Emiel vertelt erover.