KTO Zakelijk: sterke tweede plaats voor Univé!

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Univé

Klanttevredenheid Zakelijk

Univé scoort hoog in het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk (KTO Zakelijk) 2020. Jaarlijks meet onderzoeksbureau MarketResponse in opdracht van het Verbond van Verzekeraars de klanttevredenheid binnen de branche.

Topscore voor premie

Klanten werden gevraagd om Univé een cijfer te geven voor verschillende onderdelen. Er waren mooie cijfers voor dienstverlening (7,9), de verzekering zelf (7,7) en de verzekeringspremie (7,2). In laatstgenoemde categorie scoort Univé het hoogst. Deze eerste plaats wordt gedeeld met Nationale Nederlanden en Centraal Beheer.

Hoge waardering voor klantcontact

Ook de totale klantwaardering is hoog, zo laat de hoge NPS (Net Promotor Score) zien. Waar de markt gemiddeld -2 scoort, scoort Univé 7. Goed voor een tweede plek. Volgens het rapport komt de hoge NPS-score vooral door de hoge waardering voor klantcontact. 59 procent van de zakelijke klanten beveelt het contact met Univé aan, tegenover gemiddeld 30 procent. Het onderzoek laat zien dat klanten de bereikbaarheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en deskundigheid van Univé waarderen.  

‘Persoonlijk bezoek’ onderscheidend voor klanttevredenheid

Met een 8,0 krijgt Univé de hoogste beoordeling voor het onderdeel ‘persoonlijk bezoek’. Dit geeft de kracht van de lokale Univé kantoren goed weer. Ook zijn klanten positief over het schade melden en de afhandeling van de schade. Ze waarderen de korte lijntjes met hun contactpersonen en de moeite die we nemen om onduidelijkheden op te lossen.

Meer weten over het onderzoek? Lees meer op de website van het Verbond van Verzekeraars.

In welke branche u ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op u af. Er zijn veel zaken waar u rekening mee moet houden en waarvan u op de hoogte moet blijven. Tijd om verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor u klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met u de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe i deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Laat jouw bedrijfswinst niet in rook opgaan

Overleeft jouw bedrijf een brand?

De gevolgen van een bedrijfsbrand reiken vaak verder dan alleen de materiële schade. Het hele bedrijf kan stil komen te liggen, terwijl de kosten doorlopen. In de praktijk blijkt dat veel bedrijven de gevolgen van een brand in hun bedrijf onderschatten. Adviseur Erik Kruijer geeft een aantal tips zodat je goed voorbereid bent, mocht jou dit overkomen.
Cultuurschuur is culturele hart van Wieringermeer

De kracht van de Cultuurschuur in Wieringerwerf

Sinds september 2014 is De Cultuurschuur hét culturele hart van de Wieringermeer. Wist je bijvoorbeeld dat deze locatie óók een theater heeft met 200 zitplaatsen?
Kostbaarhedenverzekering voor dure spullen

Kostbare spullen goed verzekeren

Kostbare spullen in huis? Dan is het slim om, naast een inboedelverzekering, óók een kostbaarhedenverzekering af te sluiten om deze spullen goed te verzekeren.

Welke verzekeringen heb ik nodig als mkber

Het gaat goed met je zaak. Je hebt een aantal medewerkers in dienst en een eigen bedrijfspand. Maar dat brengt ook risico’s met zich mee. Lees in het blog aan welke verzekeringen je moet denken.
Brandpreventie

Nut en noodzaak onderhoud brandblussers

Alleen met goed functionerende blusapparatuur kan je adequaat reageren op een brand. MKB-adviseur, Carlo Veerman, praat je graag bij over het nut van het onderhouden van blusmiddelen en vertelt je meer over de gratis controle van brandblussers.