Onze adviseurs aan het woord

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Monique van Rijn

Adviseurs aan het woord: Hotze en Jan-Willem

Jan Willem Admiraal en Hotze Veenstra vormen samen één van de vijf koppels die de agrarische klanten van Univé Noord-Holland met raad en daad bijstaan. Hotze is dagelijks op pad om klanten te bezoeken. Jan Willem houdt zich op kantoor vooral bezig met de administratieve kant. Ze vertellen waarom ze juist sámen het verschil maken voor hun klanten.

We snappen hoe een agrarisch bedrijf werkt

‘Tot zo’n zes jaar geleden waren de binnen- en buitendienst koppels verbonden aan een specifiek werkgebied. En bedienden we alle soorten ondernemers. Van aannemer tot boekhouder. En van timmerman tot agrariër,’ vertelt Jan-Willem. ‘Toen agrariërs voor Univé een steeds belangrijkere klantengroep werden, is gekozen voor een splitsing tussen agrarische ondernemers en mkb’ers. Door die splitsing hebben wij, de adviseurs, ons kunnen specialiseren. En dat merken onze klanten. We weten waar we over praten. We snappen hoe een agrarisch bedrijf in elkaar steekt, welke risico’s een agrariër met zijn bedrijf loopt. Bijvoorbeeld door extreme weersomstandigheden of seizoensarbeid.’

Voor we aan verzekeren denken, brengen we de risico’s in kaart

Hotze vervolgt: ‘Onze klanten krijgen de persoonlijke aandacht die ze verdienen. Ik probeer alle klanten minstens een keer per twee jaar te bezoeken. Samen met Jan-Willem bereid ik die afspraken voor. Jan Willem belt de klant, inventariseert de vragen en plant de afspraak in. Ik zorg er vervolgens voor dat ik goed op de hoogte ben van wat er speelt bij het bedrijf. Tijdens die gesprekken gaat het overigens niet alleen over welke verzekering ze het best kunnen afsluiten,’ benadrukt hij. ‘Ik help ondernemers vooral ook met het in beeld krijgen van alle risico’s die ze binnen hun bedrijf lopen. Want alleen als een ondernemer zijn risico’s goed voor ogen heeft, kan hij de keuze maken of hij ze wel of niet wil verzekeren. De belangrijkste taak die wij hebben, is dat wij onze klanten behoeden voor verrassingen bij schade. Van het gesprek maak ik een verslag met actiepunten. Jan-Willem werkt die acties uit en bewaakt de voortgang.’

Zakelijk en empathisch

‘Natuurlijk is er ook op andere momenten contact met onze klanten,’ vult Jan-Willem Hotze aan. ‘Bijvoorbeeld als ze bellen om een nieuwe tractor te verzekeren. Maar ook bij moeilijke omstandigheden zoals een schade. Ik merk dat naarmate het bedrijf groter is, die gesprekken zakelijker zijn. Bij de kleinere agrarische bedrijven lopen werk en privé meer door elkaar heen. Als daar op het bedrijf iets gebeurt, raakt dat de ondernemer persoonlijk dieper. Dan is er vanuit de klant meer ruimte voor empathie tijdens zo’n gesprek. Hoe beter je je klant kent, hoe makkelijker je dat aanvoelt.’

Persoonlijk contact met onze klanten is heel belangrijk

Juiste dat persoonlijke in onze werkwijze maakt Univé bijzonder als verzekeraar, denkt Hotze: ‘Door het werken in vaste teams kennen wij onze klanten van haver tot gort. We zijn telefonisch goed bereikbaar en wonen zelf midden in ons werkgebied. Daardoor staan we letterlijk en figuurlijk dicht bij onze klanten. Veel van mijn klanten ken ik persoonlijk en met hen heb ik door de jaren heen een goede band opgebouwd. Door corona is het er nog niet van gekomen, maar zodra het weer mag, gaan Jan-Willem en ik samen een aantal klanten te bezoeken. Zodat ze ook de persoon achter zijn stem leren kennen. Zo worden we als team nóg vertrouwder voor hen.’

In welke branche je ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op je af. Er zijn veel zaken waar je rekening mee moet houden en waarvan je op de hoogte moet blijven. Tijd om  verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor je klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met jou de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe je deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Open polis versus vaste taxatie

Je bedrijfspand of inventaris kan je op twee manieren verzekeren; op basis van een vaste taxatie of een open polis met een geschat verzekerd bedrag. Wat zijn de voor- en nadelen van beide manieren? Cindy Schrooder, teamleider Acceptatie Brandverzekeringen bij Univé, legt de verschillen uit.

Waardestijgingen

Veel producten (voorraden), materialen en ook dieren (koeien en kalveren) stijgen in waarde. Ondernemers krijgen hoe dan ook te maken met deze waardestijgingen. MKB en Agrarisch Specialist Jan Schouten vertelt er meer over in onze blog.

Adviseur aan het woord - Ross van der Velde

Met een nuchtere niet-lullen-maar poetsen mentaliteit beheert onze adviseur Ross van der Velde zo'n 600 mkb-relaties. 'Ik vind het belangrijk om een verlengstuk van jouw bedrijf te zijn. Ik zie dan ook graag dat hardwerkende ondernemers kunnen blijven doen waar ze goed in zijn.

Welke risico's horen bij een bedrijfspand

Je eigen bedrijfspand…. een droom van veel ondernemers! Maar bij een bedrijfspand horen ook risico’s. Wij hebben ze voor jou in beeld gebracht. Heb jij aan alles gedacht?

Univé als zakelijke brandverzekeraar

Als zakelijke brandverzekeraar in jouw regio bieden wij tal van unieke voordelen. Denk aan een gratis jaarlijkse brandblusserkeuring, een garantie op herbouw van een bedrijfspand en altijd persoonlijk contact met een vertrouwd contactpersoon.