Onze adviseurs aan het woord

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Monique van Rijn

Adviseurs aan het woord: Hotze en Jan-Willem

Jan Willem Admiraal en Hotze Veenstra vormen samen één van de vijf koppels die de agrarische klanten van Univé Noord-Holland met raad en daad bijstaan. Hotze is dagelijks op pad om klanten te bezoeken. Jan Willem houdt zich op kantoor vooral bezig met de administratieve kant. Ze vertellen waarom ze juist sámen het verschil maken voor hun klanten.

We snappen hoe een agrarisch bedrijf werkt

‘Tot zo’n zes jaar geleden waren de binnen- en buitendienst koppels verbonden aan een specifiek werkgebied. En bedienden we alle soorten ondernemers. Van aannemer tot boekhouder. En van timmerman tot agrariër,’ vertelt Jan-Willem. ‘Toen agrariërs voor Univé een steeds belangrijkere klantengroep werden, is gekozen voor een splitsing tussen agrarische ondernemers en mkb’ers. Door die splitsing hebben wij, de adviseurs, ons kunnen specialiseren. En dat merken onze klanten. We weten waar we over praten. We snappen hoe een agrarisch bedrijf in elkaar steekt, welke risico’s een agrariër met zijn bedrijf loopt. Bijvoorbeeld door extreme weersomstandigheden of seizoensarbeid.’

Voor we aan verzekeren denken, brengen we de risico’s in kaart

Hotze vervolgt: ‘Onze klanten krijgen de persoonlijke aandacht die ze verdienen. Ik probeer alle klanten minstens een keer per twee jaar te bezoeken. Samen met Jan-Willem bereid ik die afspraken voor. Jan Willem belt de klant, inventariseert de vragen en plant de afspraak in. Ik zorg er vervolgens voor dat ik goed op de hoogte ben van wat er speelt bij het bedrijf. Tijdens die gesprekken gaat het overigens niet alleen over welke verzekering ze het best kunnen afsluiten,’ benadrukt hij. ‘Ik help ondernemers vooral ook met het in beeld krijgen van alle risico’s die ze binnen hun bedrijf lopen. Want alleen als een ondernemer zijn risico’s goed voor ogen heeft, kan hij de keuze maken of hij ze wel of niet wil verzekeren. De belangrijkste taak die wij hebben, is dat wij onze klanten behoeden voor verrassingen bij schade. Van het gesprek maak ik een verslag met actiepunten. Jan-Willem werkt die acties uit en bewaakt de voortgang.’

Zakelijk en empathisch

‘Natuurlijk is er ook op andere momenten contact met onze klanten,’ vult Jan-Willem Hotze aan. ‘Bijvoorbeeld als ze bellen om een nieuwe tractor te verzekeren. Maar ook bij moeilijke omstandigheden zoals een schade. Ik merk dat naarmate het bedrijf groter is, die gesprekken zakelijker zijn. Bij de kleinere agrarische bedrijven lopen werk en privé meer door elkaar heen. Als daar op het bedrijf iets gebeurt, raakt dat de ondernemer persoonlijk dieper. Dan is er vanuit de klant meer ruimte voor empathie tijdens zo’n gesprek. Hoe beter je je klant kent, hoe makkelijker je dat aanvoelt.’

Persoonlijk contact met onze klanten is heel belangrijk

Juiste dat persoonlijke in onze werkwijze maakt Univé bijzonder als verzekeraar, denkt Hotze: ‘Door het werken in vaste teams kennen wij onze klanten van haver tot gort. We zijn telefonisch goed bereikbaar en wonen zelf midden in ons werkgebied. Daardoor staan we letterlijk en figuurlijk dicht bij onze klanten. Veel van mijn klanten ken ik persoonlijk en met hen heb ik door de jaren heen een goede band opgebouwd. Door corona is het er nog niet van gekomen, maar zodra het weer mag, gaan Jan-Willem en ik samen een aantal klanten te bezoeken. Zodat ze ook de persoon achter zijn stem leren kennen. Zo worden we als team nóg vertrouwder voor hen.’

In welke branche je ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op je af. Er zijn veel zaken waar je rekening mee moet houden en waarvan je op de hoogte moet blijven. Tijd om  verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor je klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met jou de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe je deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Univé waarschuwt ondernemers voor cyberaanval

In navolging van het Nationaal Cyber Security Centrum waarschuwen wij ondernemers voor een cyberaanval. Er is ten aanzien van de software Apache Log4j, dat veel gebruikt wordt in webapplicaties en andere systemen een ernstige kwetsbaarheid gevonden.
Natuur in rust, laat de ijsbaan maar komen

IJsbaan castricum

Aan de rand van de duinen ligt de natuurijsbaan van de Vereniging Kennemer IJsbaan. Een prachtig stukje natuur waar schaatsfanaten bij winterse temperaturen hun hart ophalen. Toch was in de laatste 15 jaar schaatsen op de natuurijsbaan maar drie keer mogelijk. Desondanks zitten de leden en vrienden van de club niet stil. Gerard Moel licht toe hoe de vereniging meebeweegt met veranderende omstandigheden.

In galop van Heiloo naar Starnmeer

Uit liefde voor paarden begon stal Sprenkeling 1991. 30 jaar later is de stal uitgegroeid tot fokkerij, sport- en een pensionstal. Hoe zetten zij deze grote stap? Lees hier het volledige verhaal.

Cyber: social engineering, ook zakelijk is de mens de zwakste schakel

Afgelopen periode zijn veel mkb’ers slachtoffer geworden van cybercriminaliteit, door een grote aanval met gijzelsoftware. De verwachting van cyberexperts is dat dit de komende jaren fors gaat toenemen. Een veelvoorkomende vorm van cybercriminaliteit is social engineering. Simpel gezegd: proberen om medewerkers te misleiden en zo een zwakke plek te creëren in het systeem.
Cybercrime agrarisch

Cybercrime, een serieus gevaar voor de agrarische sector

Ook bij agrariërs is digitaal werken niet meer weg te denken. Denk bijvoorbeeld aan klimaatbeheersing, automatische koeling, maar ook toepassingen om op afstand de gezondheid van de dieren in de gaten te houden. Het biedt gemakt, maar de toegang moet niet in verkeerde handen komen.