Onze adviseur aan het woord

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Monique van Rijn

mkb adviseur

Cor Bart, adviseur binnendienst mkb, heeft overduidelijk zijn hart verpand aan Univé. Inmiddels werkt hij er, alles bij elkaar, ruim 23 jaar. Tussendoor maakte hij een kort uitstapje naar een makelaarskantoor, maar hij was al snel weer terug op het oude nest. ‘Werken bij zo’n klein kantoor had zeker zijn charme’, vertelt hij. ‘Ik gaf verzekerings- en hypotheekadvies en droeg een steentje bij aan de makelaardij. Maar ik miste de diepgang om klanten echt goed van dienst te kunnen zijn. In mijn werk bij Univé is die diepgang, dat specialisme er wél.’

De diversiteit aan klantvragen maakt elke dag anders

‘Bij de afdeling mkb beheren wij naast de zakelijke verzekeringen van onze klanten, ook hun privépakket. Dat brengt veel variatie in mijn werkzaamheden. Geen dag is hetzelfde. Het ene moment verwerk ik wijzigingen in een wagenpark- of inventarisverzekering en het volgende moment regel ik een nieuwe verzekeringssticker voor een scootmobiel. En recent nog sprak ik op een van onze kantoren een ondernemer die voor het eerst personeel ging aannemen. Hij wilde zijn particuliere en zakelijke verzekeringspakket doornemen en advies over een ziekteverzuimverzekering voor zijn medewerkers.’

Het doet mij plezier als ik een klant positief kan verrassen

‘Iets wat voor mij een kleine moeite is, kan voor een klant juist het verschil maken. Zo belde mij eens een advocaat met een eigen praktijk. Een druk bezet man, niet alleen zakelijk, maar ook privé. Zijn vrouw en hij verwachtten hun eerste kindje en hij vroeg mij om advies over de beste zorgverzekering voor de baby. De ouders hadden ieder hun eigen zorgverzekering bij verschillende verzekeraars. Omdat kinderen tot 18 jaar gratis zijn meeverzekerd, adviseerde ik hem het kindje mee te verzekeren op de meest uitgebreide polis. In dit geval was dat de zorgverzekering die deze meneer bij ons had lopen. Hij verzuchtte dat hij bang was dat hij in alle hectiek rondom de geboorte zou vergeten zijn kind op de polis bij te laten schrijven. Dus bood ik hem aan om rond de uitgerekende datum even te bellen en hem daaraan te herinneren. Dat stelde de vader in spé erg op prijs,’ lacht Cor. ‘Toen de baby geboren was, heb ik de aanmelding op onze polis door een collega laten verzorgen. Deze klant was uiteindelijk zó tevreden over dat extra stukje dienstverlening dat hij al zijn verzekeringen bij ons heeft ondergebracht. Kijk, daar word ik nou blij van!’

De klant beslist zelf hoe hij met ons in contact komt

‘Er zijn steeds meer mogelijkheden voor ondernemers om bij Univé verzekeringszaken online te regelen. Dat is een goede zaak. Maar er blijven altijd situaties bestaan waarbij een klant behoefte heeft aan persoonlijk advies. Als ik een klant spreek, verdiep ik mij in zijn bedrijf en kan ik hem wijzen op de risico’s die hij loopt maar waar hij niet direct bij stilstaat. Zo krijgt hij uiteindelijk een maatwerk advies met passende oplossingen.’

Haar unieke klantbenadering maakt Univé anders

Cor is ervan overtuigd dat klanten er direct doorheen prikken als je je werk met tegenzin doet: ‘Dat klinkt gewoon door in de gesprekken die je samen voert. Ik heb echt plezier in mijn werk, in de variatie en de klantcontacten. Gesprekken en contacten krijgen daardoor een andere toon. Juist die persoonlijke dienstverlening maakt Univé anders dan andere verzekeraars, denk ik. Ik kan me goed vinden in de nieuwe tv commercial. Met onze klantbenadering onderscheidt Univé zich van andere aanbieders en dat willen we overbrengen. Regionaal, proactief en betrokken haken we in op waar het daadwerkelijk om gaat: zekerheid en oog hebben voor elkaar.’

In welke branche je ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op je af. Er zijn veel zaken waar je rekening mee moet houden en waarvan je op de hoogte moet blijven. Tijd om  verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor je klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met jou de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe je deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Een AOV: juist belangrijk voor starters

Het ondernemerschap zit Stan van Heerwaarden in het bloed. Als 12-jarige hield hij zich al bezig met de handel in schapen en pony’s. Komend uit een slagersfamilie, was het te verwachten dat hij uiteindelijk in dat vak zijn ondernemersambitie waar wil maken. Een eigen bedrijf hebben betekent voor hem zelf de regie pakken. Maar dan moet je wel oog hebben voor de risico’s. 

Cybercriminelen zijn ook tijdens vakantie online

Als ondernemer ben je vaak 24/7 bezig met je zaak. Tijdens vakanties zal dit minder zijn, maar check je vast nog weleens je e-mail en ben je beschikbaar bij eventuele problemen. Cybercriminelen hebben geen vakantie. Zij zijn steeds op zoek naar een digitale poort die vaak ongemerkt openstaat, om zo in te breken. Wees daarom extra alert en bescherm je apparatuur en gegevens.

Laat je bedrijfsauto veilig achter

Ga je met je bedrijfsauto op vakantie? Of laat je deze thuis of bij je bedrijf? In onze blog geven we je een aantal tips om jouw auto veilig achter te laten óf juist mee op reis te nemen. En je leest waar je aan moet denken als je na je vakantie je spullen en onderdelen weer 24/7 in je bestelauto bewaart.

Brandrisico zonnepanelen

'Nederland is onvoldoende voorbereid op de gevolgen van branden met zonnepanelen.' Om ondernemers meer zekerheid te geven verruimt Univé als een van de eerste verzekeraars haar dekkingen voor inkomende milieuschade als gevolg van brand aan een zonnedak.

Adviseur aan het woord: Marjorie Zonneveld

“Ze hebben vertrouwen in me en vinden het fijn dat ik met ze meedenk”. Marjorie Zonneveld werkt al meer dan 28 jaar als agrarisch buitendienstadviseur bij Univé. Door haar jarenlange ervaring, haar kennis van de polder, maar ook door haar jeugd op de boerderij, kan ze haar klanten goed adviseren. Lees verder voor haar verhaal.