Adviseur aan het woord: Marjorie Zonneveld

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Caroline Vlietstra

Marjorie Zonneveld werkt al meer dan 28 jaar als agrarisch adviseur in de buitendienst bij Univé.  “Wat het leukste aan mijn werk is? Verreweg de bezoekjes aan mijn klanten. Met een aantal van hen heb ik nog op school gezeten. Geweldig toch?”

Marjorie groeide op in de Schermer, bracht haar jeugd door op een melkveehouderij en is altijd in de polder blijven wonen. De agrarische bedrijven, gevestigd op en rond de Schermer, kent ze dan ook allemaal. “En dat maakt het werk alleen maar leuker”, vertelt ze. “Er zijn klanten waarmee ik op school heb gezeten, maar er zijn ook klanten die ik nog vanaf mijn eerste jaar bij Univé ken. Zo hielp ik één van mijn klanten ooit bij het afsluiten van zijn brommerverzekering en adviseerde ik hem jaren later over het verzekeren van zijn grote bloembollenbedrijf.”

Kennis en ervaring

Door haar jarenlange ervaring bij Univé, haar kennis van de polder, maar ook door haar jeugd op de boerderij, kan Marjorie haar klanten goed adviseren. Ze weet waar ze het over heeft. In de Schermer is Marjorie op verzekeringsgebied een lopende encyclopedie, de Wikipedia-pagina. “En als ik iets niet weet, dan raadpleeg ik mijn collega’s. We doen het samen hier bij Univé, de buitendienst kan niet zonder de binnendienst en andersom.”

Mond-tot-mondreclame

Marjorie merkt door de mond-tot-mondreclame die haar klanten voor haar maken, dat haar advies gewaardeerd wordt. “Ze hebben vertrouwen in me en vragen vaak speciaal naar mij. Ik merk dat klanten het fijn vinden dat ik met ze meedenk, op alle gebieden. Dus adviseer ik niet alleen over de zakelijke verzekeringen, maar ook over de privé-verzekeringen.”

Fysiek contact

Tegenwoordig kan je, door één druk op de knop, zo’n beetje alles online regelen. Univé werkt anders. “Wij merken dat klanten het prettig vinden om een adviseur fysiek te spreken. Iemand die helpt ontzorgen en oprechte interesse in het bedrijf heeft. Een klant die een robot aanschaft of buiten zijn veehouderij een zorgboerderij, een kinderdagverblijf of een winkel opstart, dat zijn toch geweldige verhalen? Van zulke innovatieve klanten hoor ik graag hoe ze dat gaan aanpakken en verzorg ik met liefde de verzekeringen.”

‘Univé was er gelijk’

Het is duidelijk, deze Univé adviseur is goed in wat ze doet. Zouden we een klant vragen iets over haar werkwijze te vertellen, wat zou dat dan zijn volgens haar? “Ten eerste dat ik mijn afspraken nakom”, lacht ze. “Dat klinkt simpel, maar hoe vaak zit jij niet tevergeefs te wachten op een telefoontje? Beloof ik te bellen, dan doe ik dat. Verder weet ik dat klanten het waarderen dat ik er ook voor ze ben als er iets vreselijks is gebeurd. Denk aan een brand, bedrijfsongeval of een storm die ervoor gezorgd heeft dat de tulpen in de kas geruïneerd zijn. In dit soort gevallen ben ik er vaak zelfs eerder dan de experts. Ik ben dan toch dat vertrouwde gezicht tussen al die vreemden op het terrein. En dat wordt op prijs gesteld. Ik hoor dan terug: ‘Univé was er gelijk’. Fijn dat ik ook in zulke situaties iets voor de klant betekenen kan.”      

Als agrarisch ondernemer zijn je wensen, doelen en situatie altijd in beweging. Ditzelfde geldt voor wet- en regelgeving. Daarom is het belangrijk om je verzekeringen up-to-date te houden zodat ze passen bij jouw persoonlijke én zakelijke situatie.

Maar wij weten ook dat het vinden van de tijd om je verzekeringen weer eens door te nemen, er vaak bij in schiet. Daarom staan wij voor je klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Wat kun je van ons verwachten?
Onze adviseurs helpen je graag, en belangrijker nog: zij denken met je mee. Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck bekijken ze of je nog goed verzekerd bent, of je niet oververzekerd bent en of jouw verzekeringen nog passen bij je situatie. Hiermee voorkom je dat je betaalt voor risico’s die wellicht nu niet van toepassing zijn. 

Laatste blogs

Univé waarschuwt ondernemers voor cyberaanval

In navolging van het Nationaal Cyber Security Centrum waarschuwen wij ondernemers voor een cyberaanval. Er is ten aanzien van de software Apache Log4j, dat veel gebruikt wordt in webapplicaties en andere systemen een ernstige kwetsbaarheid gevonden.
Natuur in rust, laat de ijsbaan maar komen

IJsbaan castricum

Aan de rand van de duinen ligt de natuurijsbaan van de Vereniging Kennemer IJsbaan. Een prachtig stukje natuur waar schaatsfanaten bij winterse temperaturen hun hart ophalen. Toch was in de laatste 15 jaar schaatsen op de natuurijsbaan maar drie keer mogelijk. Desondanks zitten de leden en vrienden van de club niet stil. Gerard Moel licht toe hoe de vereniging meebeweegt met veranderende omstandigheden.

In galop van Heiloo naar Starnmeer

Uit liefde voor paarden begon stal Sprenkeling 1991. 30 jaar later is de stal uitgegroeid tot fokkerij, sport- en een pensionstal. Hoe zetten zij deze grote stap? Lees hier het volledige verhaal.

Cyber: social engineering, ook zakelijk is de mens de zwakste schakel

Afgelopen periode zijn veel mkb’ers slachtoffer geworden van cybercriminaliteit, door een grote aanval met gijzelsoftware. De verwachting van cyberexperts is dat dit de komende jaren fors gaat toenemen. Een veelvoorkomende vorm van cybercriminaliteit is social engineering. Simpel gezegd: proberen om medewerkers te misleiden en zo een zwakke plek te creëren in het systeem.
Cybercrime agrarisch

Cybercrime, een serieus gevaar voor de agrarische sector

Ook bij agrariërs is digitaal werken niet meer weg te denken. Denk bijvoorbeeld aan klimaatbeheersing, automatische koeling, maar ook toepassingen om op afstand de gezondheid van de dieren in de gaten te houden. Het biedt gemakt, maar de toegang moet niet in verkeerde handen komen.