KTO Zakelijk: sterke tweede plaats voor Univé!

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Univé

Klanttevredenheid Zakelijk

Univé scoort hoog in het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk (KTO Zakelijk) 2020. Jaarlijks meet onderzoeksbureau MarketResponse in opdracht van het Verbond van Verzekeraars de klanttevredenheid binnen de branche.

Topscore voor premie

Klanten werden gevraagd om Univé een cijfer te geven voor verschillende onderdelen. Er waren mooie cijfers voor dienstverlening (7,9), de verzekering zelf (7,7) en de verzekeringspremie (7,2). In laatstgenoemde categorie scoort Univé het hoogst. Deze eerste plaats wordt gedeeld met Nationale Nederlanden en Centraal Beheer.

Hoge waardering voor klantcontact

Ook de totale klantwaardering is hoog, zo laat de hoge NPS (Net Promotor Score) zien. Waar de markt gemiddeld -2 scoort, scoort Univé 7. Goed voor een tweede plek. Volgens het rapport komt de hoge NPS-score vooral door de hoge waardering voor klantcontact. 59 procent van de zakelijke klanten beveelt het contact met Univé aan, tegenover gemiddeld 30 procent. Het onderzoek laat zien dat klanten de bereikbaarheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en deskundigheid van Univé waarderen.  

‘Persoonlijk bezoek’ onderscheidend voor klanttevredenheid

Met een 8,0 krijgt Univé de hoogste beoordeling voor het onderdeel ‘persoonlijk bezoek’. Dit geeft de kracht van de lokale Univé kantoren goed weer. Ook zijn klanten positief over het schade melden en de afhandeling van de schade. Ze waarderen de korte lijntjes met hun contactpersonen en de moeite die we nemen om onduidelijkheden op te lossen.

Meer weten over het onderzoek? Lees meer op de website van het Verbond van Verzekeraars.

In welke branche u ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op u af. Er zijn veel zaken waar u rekening mee moet houden en waarvan u op de hoogte moet blijven. Tijd om verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor u klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met u de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe i deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Nieuwe Primera winkel in Schagen

Ondanks de digitale trend blijft een fysieke winkel relevant. Dat vindt ook Joran Idema, de trotse eigenaar van Primera Schagen. Hij deelde zijn verhaal met ons over het openen van zijn eigen winkel. Lees meer over Joran’s ondernemersavontuur en hoe hij zijn droom waarmaakte in onze volledige blog.

Vlotte schadeafhandeling bij stalbrand

Toen er in september 2023 brand uitbrak bij kalverhouder Jan van der Wal in Kootwijkerbroek, kwam iedereen direct in actie. De brandweer, stichting Salvage, buren en Univé stonden klaar om kalverhouder Jan te ondersteunen. Hoe dat in zijn werk ging, vertellen Schade-adviseur Jelmer van der Spoel en Adviseur Agrarisch Nico Besselsen.

Univé schenkt AED aan De Herbergier in Wognum

Het geeft een veilig gevoel, zo’n AED bij de ingang, vindt Natasja Dam. Eind 2023 schonk het Ledenfonds van Univé Noord-Holland een AED en een reanimatietraining aan zorgorganisatie De Herbergier in Wognum.

Een AOV hoeft niet duur te zijn

Veel ondernemers wachten met het afsluiten van een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV). De reden die het vaakst genoemd wordt voor het uitstel: het is te duur. Maar gaat een ondernemer eenmaal in gesprek met een financieel adviseur van Univé, dan blijkt dat die kosten meevallen. Je blijkt dan behoorlijk veel invloed te hebben op jouw premie.

‘Stichting Muna zorgt voor een huiskamergevoel in Nieuw-West’

In Amsterdam Nieuw-West runnen Angie, Lisa, Ruby en Zohra Kringloop Muna. Een plek waar iedereen welkom is, die de buurt verbindt en gezelligheid brengt. Het Univé Ledenfonds doneerde een lees- en zithoek. Angie: “Dat is precies wat Muna nodig had. Een plekje waar mensen zich terug kunnen trekken; met koffie, taartje en een goed boek.”