Onze adviseur aan het woord: Sonja

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Monique van Rijn

Sonja, adviseur bij de ondernemersdesk, maakte bijna vier jaar geleden de overstap van een assurantiekantoor naar Univé. Ze vertelt: ‘Bij het assurantiekantoor werkte ik in een klein team. En iedereen had er zijn vaste werkzaamheden. Er was geen mogelijkheid om me verder te ontplooien. Dat miste ik. Bij Univé krijg ik die kans wél. Na drie jaar op de afdeling Particulieren wilde ik graag mijn blik verruimen. Bij de ondernemersdesk kwam een adviseursfunctie vrij. En daar ben ik met plezier ingestapt.’

Pittige start

Sonja startte precies in de coronatijd. Dat maakte de overgang best pittig voor haar, beaamt ze: ‘Na een korte maar intensieve inwerkperiode op kantoor ging ook ik vanuit huis werken. Dus zonder collega’s in de buurt waar ik even snel een vraag aan kon stellen. Daardoor zocht ik veel dingen zelf uit en leerde ik snel bij.’

Geen dag is hetzelfde

‘Bij de ondernemersdesk adviseer ik vooral zzp’ers. Meestal telefonisch, dus dan spreek ik onze klanten persoonlijk. Dan praat ik het ene moment met een startende zzp’er over de risico’s die hij met zijn specifieke werkzaamheden loopt en hoe hij die kan wegnemen of verzekeren. De volgende klant help ik met een schade. En daarna heb ik een klant aan de telefoon die zijn bedrijf gaat beëindigen en vragen heeft over het stopzetten van zijn verzekeringen. Af en toe heb ik een dagje ‘maildienst’, dan behandel ik vragen die per e-mail binnenkwamen. Maar ook dan pak ik nog regelmatig de telefoon om een klant te bellen en mijn antwoord verder toe te lichten.’

Meeleven in goede …

Sonja vindt het belangrijk dat haar klanten ervaren dat ze écht met ze meeleeft. ‘De meeste klanten spreek ik in korte tijd vaak meerdere keren. Zoals laatst met een startende zzp’er. Deze meneer popelde om zijn zaak te openen, maar had een langere aanloopperiode door corona. Toen het eindelijk zover was, was hij zó enthousiast. Daar werd ik in meegetrokken. Die ondernemerszin en spirit, juist in zo’n moeilijke periode! Echt geweldig! Uiteraard krijgt zo’n klant namens Univé een bloemetje op de dag van de opening. En dát wordt gewaardeerd.’

… en in minder goede tijden

‘Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en maneschijn,’ vertelt Sonja. ‘Laatst belde een klant die verontwaardigd was omdat onze vergoeding van zijn schade lager uitviel dan hij verwachtte. Dat ik achteraf van hem tóch een positieve feedback kreeg omdat hij vond dat ik het hem goed en vriendelijk had uitgelegd, maakt mij echt heel blij. Want ook dat is een belangrijk onderdeel van mijn functie. Aanvoelen hoe het met je klant gaat. En inschatten hoe je hem het best kunt helpen.’

De klant voorop

‘Bij Univé bieden we zowel eigen producten als producten van samenwerkende partijen aan. Onze eigen producten sluiten vaak wel, maar soms ook niet aan bij de vraag van onze klant. Gelukkig kunnen we dan uitwijken naar samenwerkende partijen. Ons streven is echter niet om zoveel mogelijk verzekeringen af te sluiten. Maar om onze klanten eerlijk, open en zo goed mogelijk te adviseren. Dus ook als het niet past, zeggen we dat. Bij ons draait het écht om wat voor de klant het beste is.’

Als ondernemer zijn je wensen, doelen en situatie altijd in beweging. Ditzelfde geldt voor wet- en regelgeving. Daarom is het belangrijk om je verzekeringen up-to-date te houden zodat ze passen bij jouw persoonlijke én zakelijke situatie.

Maar wij weten ook dat het vinden van de tijd om je verzekeringen weer eens door te nemen, er vaak bij in schiet. Daarom staan wij voor je klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Wat kun je van ons verwachten?
Onze adviseurs helpen je graag, en belangrijker nog: zij denken met je mee. Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck bekijken ze of je nog goed verzekerd bent, of je niet oververzekerd bent en of jouw verzekeringen nog passen bij je situatie. Hiermee voorkom je dat je betaalt voor risico’s die wellicht nu niet van toepassing zijn. 

Laatste blogs

Cybercrime agrarisch

Cybercrime, een serieus gevaar voor de agrarische sector

Ook bij agrariërs is digitaal werken niet meer weg te denken. Denk bijvoorbeeld aan klimaatbeheersing, automatische koeling, maar ook toepassingen om op afstand de gezondheid van de dieren in de gaten te houden. Het biedt gemakt, maar de toegang moet niet in verkeerde handen komen.
Cybercriminaliteit

Cyber: wachtwoordbeleid binnen bedrijven zeer belangrijk!

Wat weet jij over phising, ransomware, malware, virussen, botnet en hacken? Jaarlijks krijgt 40% van de bedrijven te maken met cybercriminaliteit. Als coöperatie vinden we het belangrijk dat je met een veilig en zeker gevoel online bent. Daarom hebben wij onze zakelijke schadeverzekeringen uitgebreid met standaard Cyberhulp. Onze experts zijn 24/7 gratis bereikbaar en helpen je de schade te beperken en te herstellen. 
mkb adviseur

Adviseur aan het woord - Cor Bart

Cor Bart, adviseur binnendienst mkb, helpt graag ondernemers met vragen over zakelijke verzekeringen maar ook met vragen over hun privé pakket kunnen ze bij hem terecht.
Het belang van een AOV

AOV: ben jij je bewust van de risico's?

Arbeidsongeschiktheid, je hoopt dat het je nooit overkomt. Toch krijgen veel mensen ermee te maken. En wat als het jou toch overkomt? Ben jij je dan bewust van de risico's? Een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) voor ondernemers is nog niet verplicht maar wel verstandig om te regelen.
Zorgboerderij BeemsterBeleving

Zorgboerderij: maatschappelijk ondernemen

Het komt niet vaak voor dat een boerderij de rol vervult als veehouderij, kaasproductiebedrijf én recreatielocatie. Maar niets is minder waar: zorgboerderij Beemsterbeleving in Middenbeemster heeft het allemaal.