Onze adviseur aan het woord: Sonja

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Monique van Rijn

Sonja, adviseur bij de ondernemersdesk, maakte bijna vier jaar geleden de overstap van een assurantiekantoor naar Univé. Ze vertelt: ‘Bij het assurantiekantoor werkte ik in een klein team. En iedereen had er zijn vaste werkzaamheden. Er was geen mogelijkheid om me verder te ontplooien. Dat miste ik. Bij Univé krijg ik die kans wél. Na drie jaar op de afdeling Particulieren wilde ik graag mijn blik verruimen. Bij de ondernemersdesk kwam een adviseursfunctie vrij. En daar ben ik met plezier ingestapt.’

Pittige start

Sonja startte precies in de coronatijd. Dat maakte de overgang best pittig voor haar, beaamt ze: ‘Na een korte maar intensieve inwerkperiode op kantoor ging ook ik vanuit huis werken. Dus zonder collega’s in de buurt waar ik even snel een vraag aan kon stellen. Daardoor zocht ik veel dingen zelf uit en leerde ik snel bij.’

Geen dag is hetzelfde

‘Bij de ondernemersdesk adviseer ik vooral zzp’ers. Meestal telefonisch, dus dan spreek ik onze klanten persoonlijk. Dan praat ik het ene moment met een startende zzp’er over de risico’s die hij met zijn specifieke werkzaamheden loopt en hoe hij die kan wegnemen of verzekeren. De volgende klant help ik met een schade. En daarna heb ik een klant aan de telefoon die zijn bedrijf gaat beëindigen en vragen heeft over het stopzetten van zijn verzekeringen. Af en toe heb ik een dagje ‘maildienst’, dan behandel ik vragen die per e-mail binnenkwamen. Maar ook dan pak ik nog regelmatig de telefoon om een klant te bellen en mijn antwoord verder toe te lichten.’

Meeleven in goede …

Sonja vindt het belangrijk dat haar klanten ervaren dat ze écht met ze meeleeft. ‘De meeste klanten spreek ik in korte tijd vaak meerdere keren. Zoals laatst met een startende zzp’er. Deze meneer popelde om zijn zaak te openen, maar had een langere aanloopperiode door corona. Toen het eindelijk zover was, was hij zó enthousiast. Daar werd ik in meegetrokken. Die ondernemerszin en spirit, juist in zo’n moeilijke periode! Echt geweldig! Uiteraard krijgt zo’n klant namens Univé een bloemetje op de dag van de opening. En dát wordt gewaardeerd.’

… en in minder goede tijden

‘Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en maneschijn,’ vertelt Sonja. ‘Laatst belde een klant die verontwaardigd was omdat onze vergoeding van zijn schade lager uitviel dan hij verwachtte. Dat ik achteraf van hem tóch een positieve feedback kreeg omdat hij vond dat ik het hem goed en vriendelijk had uitgelegd, maakt mij echt heel blij. Want ook dat is een belangrijk onderdeel van mijn functie. Aanvoelen hoe het met je klant gaat. En inschatten hoe je hem het best kunt helpen.’

De klant voorop

‘Bij Univé bieden we zowel eigen producten als producten van samenwerkende partijen aan. Onze eigen producten sluiten vaak wel, maar soms ook niet aan bij de vraag van onze klant. Gelukkig kunnen we dan uitwijken naar samenwerkende partijen. Ons streven is echter niet om zoveel mogelijk verzekeringen af te sluiten. Maar om onze klanten eerlijk, open en zo goed mogelijk te adviseren. Dus ook als het niet past, zeggen we dat. Bij ons draait het écht om wat voor de klant het beste is.’

Als ondernemer zijn je wensen, doelen en situatie altijd in beweging. Ditzelfde geldt voor wet- en regelgeving. Daarom is het belangrijk om je verzekeringen up-to-date te houden zodat ze passen bij jouw persoonlijke én zakelijke situatie.

Maar wij weten ook dat het vinden van de tijd om je verzekeringen weer eens door te nemen, er vaak bij in schiet. Daarom staan wij voor je klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Wat kun je van ons verwachten?
Onze adviseurs helpen je graag, en belangrijker nog: zij denken met je mee. Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck bekijken ze of je nog goed verzekerd bent, of je niet oververzekerd bent en of jouw verzekeringen nog passen bij je situatie. Hiermee voorkom je dat je betaalt voor risico’s die wellicht nu niet van toepassing zijn. 

Laatste blogs

Bloembollenbedrijf - We doen het echt samen

Opgegroeid met de dagelijkse hectiek van een bloembollenbedrijf weten zij als geen ander hoe de markt in elkaar steekt en hoe zij hierop in kunnen spelen. André en Forra geven een inkijkje in hun bedrijf en de (financiële) keuzes die zij maken.
Adviseurs aan het woord: Hotze en Jan-Willem

Adviseur aan het woord - Hotze en Jan-Willem

Onze adviseurs Hotze en Jan Willem staan dagelijks agrariërs te woord als het gaat over hun bedrijfsrisico’s en verzekeren. En juist samen maken zij het verschil. Ze vertellen je graag waarom.
Het financiële verhaal achter de ondernemers

Een unieke golfbeweging

Als accountant heeft Jan-Willem veel cliënten die terugkijken op een roerige tijd. Van ondernemers die nog jaren op de blaren zitten tot ondernemers die juist gegroeid zijn. Zijn advies? Geef nooit op!

Zo maak je GPS-systemen onaantrekkelijk voor diefstal

GPS-systemen in tractoren zijn de laatste jaren erg populair bij criminelen. Een schuurdeur die op slot is, houdt bendes die GPS-systemen stelen vaak niet tegen. Diefstal voorkomen is dus lastig, maar er zijn wel diverse dingen die je kunt doen om jouw GPS-apparatuur minder aantrekkelijk te maken en de schade na afloop te verkleinen.