KTO Zakelijk: sterke tweede plaats voor Univé!

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Univé

Klanttevredenheid Zakelijk

Univé scoort hoog in het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk (KTO Zakelijk) 2020. Jaarlijks meet onderzoeksbureau MarketResponse in opdracht van het Verbond van Verzekeraars de klanttevredenheid binnen de branche.

Topscore voor premie

Klanten werden gevraagd om Univé een cijfer te geven voor verschillende onderdelen. Er waren mooie cijfers voor dienstverlening (7,9), de verzekering zelf (7,7) en de verzekeringspremie (7,2). In laatstgenoemde categorie scoort Univé het hoogst. Deze eerste plaats wordt gedeeld met Nationale Nederlanden en Centraal Beheer.

Hoge waardering voor klantcontact

Ook de totale klantwaardering is hoog, zo laat de hoge NPS (Net Promotor Score) zien. Waar de markt gemiddeld -2 scoort, scoort Univé 7. Goed voor een tweede plek. Volgens het rapport komt de hoge NPS-score vooral door de hoge waardering voor klantcontact. 59 procent van de zakelijke klanten beveelt het contact met Univé aan, tegenover gemiddeld 30 procent. Het onderzoek laat zien dat klanten de bereikbaarheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en deskundigheid van Univé waarderen.  

‘Persoonlijk bezoek’ onderscheidend voor klanttevredenheid

Met een 8,0 krijgt Univé de hoogste beoordeling voor het onderdeel ‘persoonlijk bezoek’. Dit geeft de kracht van de lokale Univé kantoren goed weer. Ook zijn klanten positief over het schade melden en de afhandeling van de schade. Ze waarderen de korte lijntjes met hun contactpersonen en de moeite die we nemen om onduidelijkheden op te lossen.

Meer weten over het onderzoek? Lees meer op de website van het Verbond van Verzekeraars.

In welke branche u ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op u af. Er zijn veel zaken waar u rekening mee moet houden en waarvan u op de hoogte moet blijven. Tijd om verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor u klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met u de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe i deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Brandpreventie is een doorlopend proces

Brandpreventie is meer dan eenmalig een paar maatregelen treffen. Er is steeds een vinger aan de pols nodig om te kijken wat er beter kan. Jouw bedrijf is een stuk brandveiliger als bijvoorbeeld brandblussers en elektra altijd in orde zijn. Laat controles en advies daarom onderdeel zijn van je preventiebeleid.

De zon mag gaan schijnen voor agrariërs

Zonnepanelen op je dak. Ja, dat zou je als agrariër best wel willen. Maar is dat eenvoudig een kwestie van bestellen en installeren? Nee. Er zijn wel wat zaken waar je rekening mee moet houden. Aan welke voorwaarden moet zo’n zonne-installatie voldoen? En wat zijn de gevolgen voor je verzekeringen? Je Univé adviseur heeft antwoorden.

‘Weg met die tegels, op naar een fijn en duurzaam schoolplein’

Aankomende weken wordt er keihard gewerkt aan de realisatie van een groen en duurzaam plein op de Bosbeekschool in Santpoort-Noord. Een school/buurtplein waar niet alleen de leerlingen heerlijk kunnen spelen, maar wat een mooie ontmoetingsplaats zal gaan worden voor de hele buurt.

Bij Villa Lilla is aandacht de sleutel tot succes

Het aantal vrouwelijke ondernemers in Nederland neemt enorm toe. Maar toen Susanne er 20 jaar geleden voor koos om samen met Paulien voor zichzelf te beginnen liepen zij wel tegen wat weerstand aan. Lees hun verhaal en laat je inspireren door hun doorzettingsvermogen.

Keer Diabetes2 Om; in een half jaar tijd je leven terug

In Nederland leven zo’n 1,2 miljoen mensen met diabetes type 2. Wekelijks komen er zo’n 1000 patiënten bij. Een zorgelijke ontwikkeling zo vindt ook Voeding Leeft. Met het leefstijlprogramma Keer Diabetes2 Om wil de sociale onderneming hier verandering in brengen.