Onze adviseurs aan het woord

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Monique van Rijn

Adviseurs aan het woord: Hotze en Jan-Willem

Jan Willem Admiraal en Hotze Veenstra vormen samen één van de vijf koppels die de agrarische klanten van Univé Noord-Holland met raad en daad bijstaan. Hotze is dagelijks op pad om klanten te bezoeken. Jan Willem houdt zich op kantoor vooral bezig met de administratieve kant. Ze vertellen waarom ze juist sámen het verschil maken voor hun klanten.

We snappen hoe een agrarisch bedrijf werkt

‘Tot zo’n zes jaar geleden waren de binnen- en buitendienst koppels verbonden aan een specifiek werkgebied. En bedienden we alle soorten ondernemers. Van aannemer tot boekhouder. En van timmerman tot agrariër,’ vertelt Jan-Willem. ‘Toen agrariërs voor Univé een steeds belangrijkere klantengroep werden, is gekozen voor een splitsing tussen agrarische ondernemers en mkb’ers. Door die splitsing hebben wij, de adviseurs, ons kunnen specialiseren. En dat merken onze klanten. We weten waar we over praten. We snappen hoe een agrarisch bedrijf in elkaar steekt, welke risico’s een agrariër met zijn bedrijf loopt. Bijvoorbeeld door extreme weersomstandigheden of seizoensarbeid.’

Voor we aan verzekeren denken, brengen we de risico’s in kaart

Hotze vervolgt: ‘Onze klanten krijgen de persoonlijke aandacht die ze verdienen. Ik probeer alle klanten minstens een keer per twee jaar te bezoeken. Samen met Jan-Willem bereid ik die afspraken voor. Jan Willem belt de klant, inventariseert de vragen en plant de afspraak in. Ik zorg er vervolgens voor dat ik goed op de hoogte ben van wat er speelt bij het bedrijf. Tijdens die gesprekken gaat het overigens niet alleen over welke verzekering ze het best kunnen afsluiten,’ benadrukt hij. ‘Ik help ondernemers vooral ook met het in beeld krijgen van alle risico’s die ze binnen hun bedrijf lopen. Want alleen als een ondernemer zijn risico’s goed voor ogen heeft, kan hij de keuze maken of hij ze wel of niet wil verzekeren. De belangrijkste taak die wij hebben, is dat wij onze klanten behoeden voor verrassingen bij schade. Van het gesprek maak ik een verslag met actiepunten. Jan-Willem werkt die acties uit en bewaakt de voortgang.’

Zakelijk en empathisch

‘Natuurlijk is er ook op andere momenten contact met onze klanten,’ vult Jan-Willem Hotze aan. ‘Bijvoorbeeld als ze bellen om een nieuwe tractor te verzekeren. Maar ook bij moeilijke omstandigheden zoals een schade. Ik merk dat naarmate het bedrijf groter is, die gesprekken zakelijker zijn. Bij de kleinere agrarische bedrijven lopen werk en privé meer door elkaar heen. Als daar op het bedrijf iets gebeurt, raakt dat de ondernemer persoonlijk dieper. Dan is er vanuit de klant meer ruimte voor empathie tijdens zo’n gesprek. Hoe beter je je klant kent, hoe makkelijker je dat aanvoelt.’

Persoonlijk contact met onze klanten is heel belangrijk

Juiste dat persoonlijke in onze werkwijze maakt Univé bijzonder als verzekeraar, denkt Hotze: ‘Door het werken in vaste teams kennen wij onze klanten van haver tot gort. We zijn telefonisch goed bereikbaar en wonen zelf midden in ons werkgebied. Daardoor staan we letterlijk en figuurlijk dicht bij onze klanten. Veel van mijn klanten ken ik persoonlijk en met hen heb ik door de jaren heen een goede band opgebouwd. Door corona is het er nog niet van gekomen, maar zodra het weer mag, gaan Jan-Willem en ik samen een aantal klanten te bezoeken. Zodat ze ook de persoon achter zijn stem leren kennen. Zo worden we als team nóg vertrouwder voor hen.’

In welke branche je ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op je af. Er zijn veel zaken waar je rekening mee moet houden en waarvan je op de hoogte moet blijven. Tijd om  verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor je klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met jou de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe je deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Uit de roulatie door covid

Martijn van Giersbergen is al 18 jaar schilder in loondienst als hij besluit voor zichzelf te beginnen. Daarbij gaat hij niet over één nacht ijs. Want als hij ergens aan begint, wil hij dat wel goed doen. Dus vraagt hij Univé advies over zijn verzekeringen. Gelukkig maar, want daardoor is hij ook verzekerd voor arbeidsongeschiktheid. En dat overkomt hem sneller dan verwacht.

Hoe werd Kaartje2go een succesvolle webshop?

Online een mooie kaart kiezen, laten afdrukken én versturen, voor welke gelegenheid dan ook. Met dat idee voor een webshop ging Foppe Strikwerda samen met zijn neef Klaas Korte aan de slag – nu zo’n 16 jaar geleden en is inmiddels uitgegroeid tot de beste Webshop in Nederland. Maar hoe hebben ze dat nou voor elkaar gekregen?

Zuiderzeemuseum: elk jaar bij de top drie leukste uitjes

Stephan Warnik is trots op het feit dat hij zich directeur van het Zuiderzeemuseum Enkhuizen mag noemen. “We werken hier met een gedreven stel mensen in een geweldig museum. En dat waarderen onze bezoekers.” Lees onze blog en laat je meenemen in de wereld van één van de leukste uitjes in Noord-Holland.

Zo bespaar je energie als ondernemer

Dat de energiekosten door het plafond gaan, treft ook jou als ondernemer. Je krijgt de teller op je energiemeter omlaag door te letten op het verbruik. Wil je voortvarend besparen dan bereik je het meest met het isoleren van je bedrijfspand of door zelf energie op te wekken. Kies wat bij jou en jouw bedrijf past.

Starten als zzp'er

Je hebt een goed idee en je wilt gaan starten als zzp’er. De komende tijd heb je veel te regelen en uit te zoeken. In deze voorbereidingsperiode sta je waarschijnlijk nog helemaal niet stil bij verzekeren of welke rol een Univé-adviseur kan spelen in de oriëntatie- en opstartfase. Wij kunnen je zeker al helpen in deze oriëntatiefase. Lees snel door.