KTO Zakelijk: sterke tweede plaats voor Univé!

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Univé

Klanttevredenheid Zakelijk

Univé scoort hoog in het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk (KTO Zakelijk) 2020. Jaarlijks meet onderzoeksbureau MarketResponse in opdracht van het Verbond van Verzekeraars de klanttevredenheid binnen de branche.

Topscore voor premie

Klanten werden gevraagd om Univé een cijfer te geven voor verschillende onderdelen. Er waren mooie cijfers voor dienstverlening (7,9), de verzekering zelf (7,7) en de verzekeringspremie (7,2). In laatstgenoemde categorie scoort Univé het hoogst. Deze eerste plaats wordt gedeeld met Nationale Nederlanden en Centraal Beheer.

Hoge waardering voor klantcontact

Ook de totale klantwaardering is hoog, zo laat de hoge NPS (Net Promotor Score) zien. Waar de markt gemiddeld -2 scoort, scoort Univé 7. Goed voor een tweede plek. Volgens het rapport komt de hoge NPS-score vooral door de hoge waardering voor klantcontact. 59 procent van de zakelijke klanten beveelt het contact met Univé aan, tegenover gemiddeld 30 procent. Het onderzoek laat zien dat klanten de bereikbaarheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en deskundigheid van Univé waarderen.  

‘Persoonlijk bezoek’ onderscheidend voor klanttevredenheid

Met een 8,0 krijgt Univé de hoogste beoordeling voor het onderdeel ‘persoonlijk bezoek’. Dit geeft de kracht van de lokale Univé kantoren goed weer. Ook zijn klanten positief over het schade melden en de afhandeling van de schade. Ze waarderen de korte lijntjes met hun contactpersonen en de moeite die we nemen om onduidelijkheden op te lossen.

Meer weten over het onderzoek? Lees meer op de website van het Verbond van Verzekeraars.

In welke branche u ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op u af. Er zijn veel zaken waar u rekening mee moet houden en waarvan u op de hoogte moet blijven. Tijd om verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor u klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met u de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe i deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Sociale onderneming BuddyBold koppelt jong aan oud

Elske Doets, Zakenvrouw van het Jaar (2017) richtte vorig jaar BuddyBold op. Een sociale onderneming die jonge(re) buddies koppelt aan ouderen die nog thuis of in een zorginstelling wonen.

Bloembollenbedrijf - We doen het echt samen

Opgegroeid met de dagelijkse hectiek van een bloembollenbedrijf weten zij als geen ander hoe de markt in elkaar steekt en hoe zij hierop in kunnen spelen. André en Forra geven een inkijkje in hun bedrijf en de (financiële) keuzes die zij maken.
Adviseurs aan het woord: Hotze en Jan-Willem

Adviseur aan het woord - Hotze en Jan-Willem

Onze adviseurs Hotze en Jan Willem staan dagelijks agrariërs te woord als het gaat over hun bedrijfsrisico’s en verzekeren. En juist samen maken zij het verschil. Ze vertellen je graag waarom.
Het financiële verhaal achter de ondernemers

Een unieke golfbeweging

Als accountant heeft Jan-Willem veel cliënten die terugkijken op een roerige tijd. Van ondernemers die nog jaren op de blaren zitten tot ondernemers die juist gegroeid zijn. Zijn advies? Geef nooit op!

Zo maak je GPS-systemen onaantrekkelijk voor diefstal

GPS-systemen in tractoren zijn de laatste jaren erg populair bij criminelen. Een schuurdeur die op slot is, houdt bendes die GPS-systemen stelen vaak niet tegen. Diefstal voorkomen is dus lastig, maar er zijn wel diverse dingen die je kunt doen om jouw GPS-apparatuur minder aantrekkelijk te maken en de schade na afloop te verkleinen.