KTO Zakelijk: sterke tweede plaats voor Univé!

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Univé

Klanttevredenheid Zakelijk

Univé scoort hoog in het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk (KTO Zakelijk) 2020. Jaarlijks meet onderzoeksbureau MarketResponse in opdracht van het Verbond van Verzekeraars de klanttevredenheid binnen de branche.

Topscore voor premie

Klanten werden gevraagd om Univé een cijfer te geven voor verschillende onderdelen. Er waren mooie cijfers voor dienstverlening (7,9), de verzekering zelf (7,7) en de verzekeringspremie (7,2). In laatstgenoemde categorie scoort Univé het hoogst. Deze eerste plaats wordt gedeeld met Nationale Nederlanden en Centraal Beheer.

Hoge waardering voor klantcontact

Ook de totale klantwaardering is hoog, zo laat de hoge NPS (Net Promotor Score) zien. Waar de markt gemiddeld -2 scoort, scoort Univé 7. Goed voor een tweede plek. Volgens het rapport komt de hoge NPS-score vooral door de hoge waardering voor klantcontact. 59 procent van de zakelijke klanten beveelt het contact met Univé aan, tegenover gemiddeld 30 procent. Het onderzoek laat zien dat klanten de bereikbaarheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en deskundigheid van Univé waarderen.  

‘Persoonlijk bezoek’ onderscheidend voor klanttevredenheid

Met een 8,0 krijgt Univé de hoogste beoordeling voor het onderdeel ‘persoonlijk bezoek’. Dit geeft de kracht van de lokale Univé kantoren goed weer. Ook zijn klanten positief over het schade melden en de afhandeling van de schade. Ze waarderen de korte lijntjes met hun contactpersonen en de moeite die we nemen om onduidelijkheden op te lossen.

Meer weten over het onderzoek? Lees meer op de website van het Verbond van Verzekeraars.

In welke branche u ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op u af. Er zijn veel zaken waar u rekening mee moet houden en waarvan u op de hoogte moet blijven. Tijd om verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor u klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met u de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe i deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

In galop van Heiloo naar Starnmeer

Uit liefde voor paarden begon stal Sprenkeling 1991. 30 jaar later is de stal uitgegroeid tot fokkerij, sport- en een pensionstal. Hoe zetten zij deze grote stap? Lees hier het volledige verhaal.

Cyber: social engineering, ook zakelijk is de mens de zwakste schakel

Afgelopen periode zijn veel mkb’ers slachtoffer geworden van cybercriminaliteit, door een grote aanval met gijzelsoftware. De verwachting van cyberexperts is dat dit de komende jaren fors gaat toenemen. Een veelvoorkomende vorm van cybercriminaliteit is social engineering. Simpel gezegd: proberen om medewerkers te misleiden en zo een zwakke plek te creëren in het systeem.

Klantinterview over de financiering bij het bouwen van een huis

Daan en Sara wonen sinds een aantal jaren naar volle tevredenheid in een eigen woning. Dicht bij hun huidige woning werd een nieuwbouwplan (*CPO) opgestart. In eerste instantie hebben ze vrijblijvend informatie ingewonnen, en toen bleek dat ze een optie konden krijgen op een kavel. Een dergelijk besluit neem je niet zomaar, want financieel moet het wel mogelijk zijn. Daan: “Mijn moeder en mijn zus waren zeer tevreden over Menno, dus de stap naar hem was snel gezet”. Toen zagen ze mogelijkheden waarvan ze vooraf niets wisten.

Dit moet je weten over elektrisch rijden

Elektrisch rijden maakt een opmars in ons land. Wij zetten de 9 meest gestelde vragen - zoals de voor- en nadelen - op een rij. Inclusief de antwoorden!
Cybercrime agrarisch

Cybercrime, een serieus gevaar voor de agrarische sector

Ook bij agrariërs is digitaal werken niet meer weg te denken. Denk bijvoorbeeld aan klimaatbeheersing, automatische koeling, maar ook toepassingen om op afstand de gezondheid van de dieren in de gaten te houden. Het biedt gemakt, maar de toegang moet niet in verkeerde handen komen.