Altijd op pad met de Univé zorgpas

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Caroline Vlietstra

Bij Univé proberen we het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken. Daarom hebben we de digitale zorgpas geïntroduceerd. Heeft u de pas nog niet op uw telefoon staan? Graag leggen we nog even de voordelen uit.

We regelen tegenwoordig alles met onze mobiele telefoon. Geldzaken zijn zo voor elkaar, vakanties boeken we in een handomdraai. Een digitale zorgpas van Univé kon dan ook niet uitblijven. Zo heeft u als trouwe klant altijd uw zorgpas bij de hand. Vraagt een zorgverlener in Nederland om uw zorgpas? Dan is het tonen van deze digitale zorgpas in de Univé app voldoende.

Uw digitale zorgpas in de Univé App. Hoe werkt dat?

De digitale zorgpas staat al voor u klaar. Hoe gaat u te werk? Heel eenvoudig. Allereerst gaat u naar de app van Univé. Heeft u de Univé app nog niet op uw smartphone staan? Dan kunt u de applicatie eenvoudig downloaden via de App Store of de Google Play Store. Staat de app op de telefoon, dan vindt u daar ook de zorgpas. Open hiervoor de app van Univé, ga naar ‘Zorgverzekering’. Onder het kopje ‘Polis’ vindt u onderaan de knop ‘Zorgpas bekijken’. Klikt hierop en u ziet uw pas. Bent u de hoofdverzekerde binnen uw gezin? Dan vindt u hier ook de zorgpassen van alle meeverzekerde gezinsleden.

Helpend handje personeel Univé winkel

Lukt het u zelf niet om de app te installeren? Vraagt u dan een familielid of kennis om even met u mee te kijken en u hierbij te helpen. Wenst u uitleg over de Univé-app of kunt u bijvoorbeeld uw zorgpas niet vinden in de app? Kom dan gerust even langs bij één van onze Univé-winkels!

Naar het buitenland? Neem dan de fysieke pas mee

In het buitenland heeft u uw Europese zorgpas nodig. De gegevens van de European Health Insurance Card (EHIC) vindt u ook terug in de Univé app, maar soms accepteert de zorgverlener in het buitenland de digitale informatie niet. De EHIC in de Univé app is namelijk geen officieel document. Daarom adviseren wij u om altijd de fysieke zorgpas mee naar het buitenland te nemen. Op de achterkant van de zorgpas vindt u de EHIC-informatie. Mocht u tijdens uw buitenlandse reis vergeten zijn de zorgpas mee te nemen en heeft u met spoed zorg nodig? Geen zorgen. Neem contact op met de Univé Alarmcentrale Zorg: +31 40 297 5750. Wij sturen dan een bewijs van verzekering naar de buitenlandse zorgverlener. Zo voorkomt u dat u de kosten mogelijk zelf voor moet schieten.

Aanvragen van een fysieke zorgpas

Wilt u voor uzelf of een eventuele medeverzekerde een fysieke zorgpas in uw portemonnee hebben? Dan kunt u die eenvoudig aanvragen via mijnunivezorg.nl. Binnen 5 werkdagen ontvangt u de pas dan gratis thuis. Lukt het online aanvragen van de zorgpas niet? Dan kunt u de pas ook bij één van de Univé-winkels aanvragen.

Meer informatie

Heeft u nog vragen? Onze adviseurs in de Univé-winkels helpen u graag verder.

Gratis ZorgCheck

Benieuwd of uw zorg goed is afgestemd op de juiste verzekering? Doe de Univé ZorgCheck! Binnen een half uur weet u welke zorgverzekering bij uw situatie past, met behulp van een Univé-adviseur. En het mooie? De ZorgCheck kan via een persoonlijk gesprek in onze winkel, via beeldbellen óf telefonisch. Voor ieder wat wils!

Laatste blogs

Andijkers redden dorpscafé

In het hart van Andijk stond café 't Ankertje op het punt te verdwijnen, maar dankzij de vastberadenheid van veertien lokale ondernemers en bewoners blijft dit historische café bruisen! Voormalig ondernemer Peter Manshanden leidde het initiatief. "Dit café, waar al 125 jaar lief en leed wordt gedeeld, mocht niet verloren gaan," zegt Peter. Wat volgde was een bijzondere samenwerking tussen veertien ondernemers en dorpsgenoten. Lees dit inspirerende verhaal van lokale ondernemers die samenkwamen om dé ontmoetingsplek van hun dorp te behouden.

Aansprakelijkheid is niet 100% te verzekeren

Als ondernemer koop je goederen en diensten in en lever je die ook zelf. Daarvoor heb je overeenkomsten afgesloten met leveranciers en afnemers. In de algemene voorwaarden die deel uit kunnen maken van zo’n overeenkomst, is vaak een beperking van de aansprakelijkheid opgenomen. Waarom is dat? En waarom zou je zelf de aansprakelijkheid beperken?

‘Univé Noord-Holland heeft vanaf dag één gezegd dat we het gingen redden’

15.000 vierkante meter in vuur en vlam. Het overkwam Jan Langedijk Bloembollen BV, een exportbedrijf gespecialiseerd in bloembollen. Maar ondanks deze enorme tegenslag wisten de broers Peter en Arjan, samen met hun vader Jan, het bedrijf weer op te bouwen. Vandaag de dag is het West-Friese familiebedrijf nog steeds een gezonde onderneming met een veelbelovende toekomst.

‘Met vervroegd pensioen? Welnee, mijn werk is veel te leuk’

“Met vervroegd pensioen? Welnee, mijn werk is veel te leuk!” Met meer dan 25 jaar ervaring geniet de 63-jarige professional nog steeds van zijn werk. Van het adviseren van agrariërs tot het ontzorgen van mkb’ers. Jan houdt van de diversiteit en het persoonlijke contact. Of het nu om een melkveehouderij of een PVC-vloerenondernemer gaat, Jan staat altijd klaar om te adviseren en te ontzorgen.

Hoe zit het ook alweer met de verplichte elektrakeuringen?

Een regelmatige keuring van de elektra op het boerenbedrijf is een voorwaarde om je tegen brand te verzekeren. Maar er zijn meerdere keuringen. Waarin verschillen ze en welke is van toepassing voor jouw bedrijf? En hoe regel je dat de keuringen op tijd plaatsvinden?