‘De premie teruggave en pakketkorting; dat zijn mooie meevallers in deze tijd’

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Caroline Vlietstra

Het zijn dure tijden. De energieprijzen rijzen de pan uit en vol ongeloof staren we na een bezoek aan de supermarkt naar ons kassabonnetje. Gevolg; Nederlanders bezuinigen waar mogelijk. En daar helpt verzekeraar Univé haar klanten graag mee.

Geld terug vanwege goede bedrijfsresultaten

Deze maand ontvingen bijna 100.000 klanten van Univé Noord-Holland een fijne mail; vanwege goede resultaten over het jaar 2021, kan de verkeringsmaatschappij haar leden met een woonverzekering of een gebouwen- en/of roerende zaken verzekering, geld teruggeven. Daardoor krijgen deze klanten een mooi bedrag op hun rekening gestort. Dit is mogelijk omdat Univé een coöperatie is. Bij positieve resultaten deelt de verzekeraar de winst en laat haar leden meeprofiteren.

Aangename verrassing

Dat de premie teruggave gewaardeerd wordt, merkte Jacqueline Sabelis, Adviseur Particulier van het adviescentrum Heerhugowaard, toen ze vorige week haar mailbox opende. “Meer dan de helft van mijn mails bestond uit berichten van klanten die even wilden laten weten hoe blij ze met het geld zijn”, vertelt Jacqueline. “Veel klanten wisten niets af van de premie teruggave en waarderen dat extraatje enorm. Zeker in deze dure tijd. Ik merk tijdens gesprekken met klanten dat mensen op verschillende manieren proberen te bezuinigen. Daarom leg ik niet alleen het een en ander uit over de premie teruggave, maar vertel ook over de pakketkorting. Want, niet alleen de premie teruggave zorgt voor een aangename verrassing op de bankrekening, ook de pakketkorting kan aanzienlijk in kosten schelen.”

Pakketkorting kan een hoop schelen

De pakketkorting werkt heel simpel; hoe meer soorten schadeverzekeringen je bij Univé afsluit, hoe meer korting je krijgt. Jacqueline: “De korting begint bij 2% en eindigt bij 10%. Dus, wanneer iemand 2 verzekeringen afsluit, krijgt diegene 2% korting op beide verzekeringen. Sluit deze klant meerdere verzekeringen af, dan wordt de korting hoger. En dat kan flink oplopen.”

Eén van de duurdere verzekeringen is de autoverzekering. “Door de pakketkorting kan je de prijs van deze verzekering omlaag brengen”, legt de adviseur uit. “Want, heb je buiten de autoverzekering ook andere schadeverzekeringen bij Univé lopen – denk bijvoorbeeld aan een fiets-, inboedel-, rechtsbijstandsverzekering – dan krijg je over al deze verschillende verzekeringen korting. Het is dus lonend om een verzekeringspakket af te sluiten. Zeker als je op de centjes let.”

‘De extra verzekering kostte haar niets’

Jacqueline staat dagelijks mensen te woord. Leden van Univé Noord-Holland met een vraag, maar ook mensen die graag klant willen worden. Jacqueline: “In beide gevallen vertel ik over de pakketkorting. Wat ik vaak merk na wat rekenwerk? Dat onze leden de korting verrassend hoog uit vinden vallen. Zo belde laatst een mevrouw die erover nadacht klant te worden. Ze was via een consumentenwebsite bij ons terechtgekomen en wilde een autoverzekering afsluiten. Toen ik haar over de pakketkorting vertelde, hebben we ook haar andere verzekeringen onder de loep genomen. Na wat berekeningen besloot ze meerdere verzekeringen bij ons onder te brengen. En wat bleek? Door de pakketkorting kreeg deze nieuwe klant de rechtsbijstandverzekering voor verkeer en vervoer ‘gratis’. Onderaan de streep betaalde ze minder premie én de extra verzekering kostte haar helemaal niets. Dat zijn toch mooie meevallers in deze tijd.”  

Laatste blogs

CharlieMary: ‘Ons merk is ons communicatiemiddel’

Charlotte van Waes en Marieke Vinck zijn de drijvende krachten achter het merk CharlieMary. Met liefde en zorg hebben zij een betekenisvol merk gecreëerd, waarbij elk kledingstuk een uniek verhaal vertelt. Met hun circulaire modecollectie laten zij respect voor het milieu en de ambacht centraal staan. Wat zijn wij trots dat wij deze ondernemers en hun prachtige visie op duurzame mode mogen ondersteunen.

‘Univé biedt meer dan alleen het uitkeren van een bepaald bedrag’

Lichamelijke of psychische klachten kunnen ervoor zorgen dat je arbeidsongeschikt raakt. En wanneer dit een ondernemer overkomt helpt Dorothee ze graag. Maar voorkomen is nog altijd beter dan genezen. Dus in samenspraak met ondernemers kijkt ze ook graag naar preventie. Wat past bij de ondernemer en wat heeft hij/zij nodig om arbeidsongeschiktheid te voorkomen?

Sluit de eindleeftijd van je AOV nog aan bij je huidige situatie?

Wil jij eerder stoppen met werken dan verwacht? Of wil je juist net wat langer verzekerd zijn omdat je nog wat langer door wilt werken? Dan kan het zijn dat de eindleeftijd van je AOV niet meer aansluit bij je nieuwe plannen. In deze blog vertellen we je waarom het aanpassen van de eindleeftijd van je AOV belangrijk kan zijn én welke mogelijkheden er voor ondernemers zijn die hun bestaande AOV willen wijzigen.

AOV adviseur aan het woord: Mirelle Koning

Met veel plezier werkt Mirelle Koning al 15 jaar bij Univé Noord-Holland. Ze praat vol passie over haar functie. “Het houden van klantgesprekken, dat vind ik het leukst. Daarbij leg ik graag, zonder vakjargon te gebruiken, uit wat een AOV inhoudt.”

Adviseur aan het woord: Erik Kruijer

Ontmoet Erik Kruijer, een nuchtere Noord-Hollander en Buitendienstadviseur mkb bij Univé Noord-Holland. Al 10 jaar adviseert Erik mkb-ondernemers over verzekeringen en risicobeheer. Van dynamische Amsterdamse bedrijven tot het belang van cyberbeveiliging, Erik is er om zijn klanten bij te staan. Benieuwd naar zijn no-nonsense aanpak? Lees verder en ontdek zijn verhalen en advies.