KTO Zakelijk: sterke tweede plaats voor Univé!

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Univé

Klanttevredenheid Zakelijk

Univé scoort hoog in het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk (KTO Zakelijk) 2020. Jaarlijks meet onderzoeksbureau MarketResponse in opdracht van het Verbond van Verzekeraars de klanttevredenheid binnen de branche.

Topscore voor premie

Klanten werden gevraagd om Univé een cijfer te geven voor verschillende onderdelen. Er waren mooie cijfers voor dienstverlening (7,9), de verzekering zelf (7,7) en de verzekeringspremie (7,2). In laatstgenoemde categorie scoort Univé het hoogst. Deze eerste plaats wordt gedeeld met Nationale Nederlanden en Centraal Beheer.

Hoge waardering voor klantcontact

Ook de totale klantwaardering is hoog, zo laat de hoge NPS (Net Promotor Score) zien. Waar de markt gemiddeld -2 scoort, scoort Univé 7. Goed voor een tweede plek. Volgens het rapport komt de hoge NPS-score vooral door de hoge waardering voor klantcontact. 59 procent van de zakelijke klanten beveelt het contact met Univé aan, tegenover gemiddeld 30 procent. Het onderzoek laat zien dat klanten de bereikbaarheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en deskundigheid van Univé waarderen.  

‘Persoonlijk bezoek’ onderscheidend voor klanttevredenheid

Met een 8,0 krijgt Univé de hoogste beoordeling voor het onderdeel ‘persoonlijk bezoek’. Dit geeft de kracht van de lokale Univé kantoren goed weer. Ook zijn klanten positief over het schade melden en de afhandeling van de schade. Ze waarderen de korte lijntjes met hun contactpersonen en de moeite die we nemen om onduidelijkheden op te lossen.

Meer weten over het onderzoek? Lees meer op de website van het Verbond van Verzekeraars.

In welke branche u ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op u af. Er zijn veel zaken waar u rekening mee moet houden en waarvan u op de hoogte moet blijven. Tijd om verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor u klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met u de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe i deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Altijd op pad met de Univé zorgpas

Bij Univé proberen we het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken. Daarom hebben we begin dit jaar de digitale zorgpas geïntroduceerd. Heeft u de pas nog niet op uw telefoon staan? Graag leggen we nog even de voordelen uit.

Blog: hypotheek voor de verhuur van je woning

Een tweede huis kopen voor de verhuur kan interessant zijn. Er gelden wel andere regels voor het financieren van een tweede woning. Je moet bijvoorbeeld een deel van de koopsom met eigen geld financieren. En de betaalde hypotheekrente is niet aftrekbaar. De overwaarde in het tweede huis wordt ook als vermogen gezien. Het kopen van een huis voor de verhuur zorgt voor andere risico’s en vraagt om andere financiële oplossingen.

Klantervaring zonnepanelen

Melkveehouder Mark van Engen stoort zich aan de vele zonnepanelen in weilanden en natuurgebieden. Hij vindt dat we lege daken meer en beter moeten benutten. ‘Onder het dak zit van alles, boven het dak zit niks. Eeuwig zonde toch?’

Een AOV: juist belangrijk voor starters

Het ondernemerschap zit Stan van Heerwaarden in het bloed. Als 12-jarige hield hij zich al bezig met de handel in schapen en pony’s. Komend uit een slagersfamilie, was het te verwachten dat hij uiteindelijk in dat vak zijn ondernemersambitie waar wil maken. Een eigen bedrijf hebben betekent voor hem zelf de regie pakken. Maar dan moet je wel oog hebben voor de risico’s.