KTO Zakelijk: sterke tweede plaats voor Univé!

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Univé

Klanttevredenheid Zakelijk

Univé scoort hoog in het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk (KTO Zakelijk) 2020. Jaarlijks meet onderzoeksbureau MarketResponse in opdracht van het Verbond van Verzekeraars de klanttevredenheid binnen de branche.

Topscore voor premie

Klanten werden gevraagd om Univé een cijfer te geven voor verschillende onderdelen. Er waren mooie cijfers voor dienstverlening (7,9), de verzekering zelf (7,7) en de verzekeringspremie (7,2). In laatstgenoemde categorie scoort Univé het hoogst. Deze eerste plaats wordt gedeeld met Nationale Nederlanden en Centraal Beheer.

Hoge waardering voor klantcontact

Ook de totale klantwaardering is hoog, zo laat de hoge NPS (Net Promotor Score) zien. Waar de markt gemiddeld -2 scoort, scoort Univé 7. Goed voor een tweede plek. Volgens het rapport komt de hoge NPS-score vooral door de hoge waardering voor klantcontact. 59 procent van de zakelijke klanten beveelt het contact met Univé aan, tegenover gemiddeld 30 procent. Het onderzoek laat zien dat klanten de bereikbaarheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en deskundigheid van Univé waarderen.  

‘Persoonlijk bezoek’ onderscheidend voor klanttevredenheid

Met een 8,0 krijgt Univé de hoogste beoordeling voor het onderdeel ‘persoonlijk bezoek’. Dit geeft de kracht van de lokale Univé kantoren goed weer. Ook zijn klanten positief over het schade melden en de afhandeling van de schade. Ze waarderen de korte lijntjes met hun contactpersonen en de moeite die we nemen om onduidelijkheden op te lossen.

Meer weten over het onderzoek? Lees meer op de website van het Verbond van Verzekeraars.

In welke branche u ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op u af. Er zijn veel zaken waar u rekening mee moet houden en waarvan u op de hoogte moet blijven. Tijd om verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor u klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met u de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe i deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

AOV - Weer thuis voelen in de zaak

Tijdens haar zwangerschap krijgt Linda fysieke klachten waardoor ze tijdelijk niet kan werken. Ze heeft haar hoofd even niet bij haar zaak en richt zich op haar herstel. Gelukkig heeft zij een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV). Benieuwd of Linda volledig hersteld is en haar plezier in het knippen weer teruggevonden heeft? Lees hier haar hele verhaal.

Schade Expert Xander Tempelmans Plat over brandpreventie

Als je je ergens veilig zou moeten voelen, dan is het wel in je eigen huis. Daarom bevestigen we immers sloten op onze ramen en deuren. Wat we echter vaak vergeten is dat we ook preventiemaatregelen moeten nemen tegen brand.

Open polis versus vaste taxatie

Je bedrijfspand of inventaris kan je op twee manieren verzekeren; op basis van een vaste taxatie of een open polis met een geschat verzekerd bedrag. Wat zijn de voor- en nadelen van beide manieren? Cindy Schrooder, teamleider Acceptatie Brandverzekeringen bij Univé, legt de verschillen uit.

Veilig op weg met de Autocheckdag in Zwolle

Albert Hofstede, verzekeringsadviseur Univé Noord-Holland in Zwolle, zit vol ideeën. Zijn laatste project: de Autocheckdag afgelopen 14 mei. “Dat stapje extra zetten we graag. Mensen houden aan zo’n leuke dag een goed gevoel over.”

Waardestijgingen agro

Niet alleen voorraden en materialen worden duurder, ook dieren (koeien en kalveren) stijgen in waarde. Agrarisch ondernemers krijgen dan ook te maken met deze waardestijgingen. MKB en Agrarisch Specialist Jan Schouten vertelt er meer over in onze blog.