KTO Zakelijk: sterke tweede plaats voor Univé!

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Univé

Klanttevredenheid Zakelijk

Univé scoort hoog in het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk (KTO Zakelijk) 2020. Jaarlijks meet onderzoeksbureau MarketResponse in opdracht van het Verbond van Verzekeraars de klanttevredenheid binnen de branche.

Topscore voor premie

Klanten werden gevraagd om Univé een cijfer te geven voor verschillende onderdelen. Er waren mooie cijfers voor dienstverlening (7,9), de verzekering zelf (7,7) en de verzekeringspremie (7,2). In laatstgenoemde categorie scoort Univé het hoogst. Deze eerste plaats wordt gedeeld met Nationale Nederlanden en Centraal Beheer.

Hoge waardering voor klantcontact

Ook de totale klantwaardering is hoog, zo laat de hoge NPS (Net Promotor Score) zien. Waar de markt gemiddeld -2 scoort, scoort Univé 7. Goed voor een tweede plek. Volgens het rapport komt de hoge NPS-score vooral door de hoge waardering voor klantcontact. 59 procent van de zakelijke klanten beveelt het contact met Univé aan, tegenover gemiddeld 30 procent. Het onderzoek laat zien dat klanten de bereikbaarheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en deskundigheid van Univé waarderen.  

‘Persoonlijk bezoek’ onderscheidend voor klanttevredenheid

Met een 8,0 krijgt Univé de hoogste beoordeling voor het onderdeel ‘persoonlijk bezoek’. Dit geeft de kracht van de lokale Univé kantoren goed weer. Ook zijn klanten positief over het schade melden en de afhandeling van de schade. Ze waarderen de korte lijntjes met hun contactpersonen en de moeite die we nemen om onduidelijkheden op te lossen.

Meer weten over het onderzoek? Lees meer op de website van het Verbond van Verzekeraars.

In welke branche u ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op u af. Er zijn veel zaken waar u rekening mee moet houden en waarvan u op de hoogte moet blijven. Tijd om verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor u klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met u de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe i deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Een AOV: juist belangrijk voor starters

Het ondernemerschap zit Stan van Heerwaarden in het bloed. Als 12-jarige hield hij zich al bezig met de handel in schapen en pony’s. Komend uit een slagersfamilie, was het te verwachten dat hij uiteindelijk in dat vak zijn ondernemersambitie waar wil maken. Een eigen bedrijf hebben betekent voor hem zelf de regie pakken. Maar dan moet je wel oog hebben voor de risico’s. 

Cybercriminelen zijn ook tijdens vakantie online

Als ondernemer ben je vaak 24/7 bezig met je zaak. Tijdens vakanties zal dit minder zijn, maar check je vast nog weleens je e-mail en ben je beschikbaar bij eventuele problemen. Cybercriminelen hebben geen vakantie. Zij zijn steeds op zoek naar een digitale poort die vaak ongemerkt openstaat, om zo in te breken. Wees daarom extra alert en bescherm je apparatuur en gegevens.

Laat je bedrijfsauto veilig achter

Ga je met je bedrijfsauto op vakantie? Of laat je deze thuis of bij je bedrijf? In onze blog geven we je een aantal tips om jouw auto veilig achter te laten óf juist mee op reis te nemen. En je leest waar je aan moet denken als je na je vakantie je spullen en onderdelen weer 24/7 in je bestelauto bewaart.

Brandrisico zonnepanelen

'Nederland is onvoldoende voorbereid op de gevolgen van branden met zonnepanelen.' Om ondernemers meer zekerheid te geven verruimt Univé als een van de eerste verzekeraars haar dekkingen voor inkomende milieuschade als gevolg van brand aan een zonnedak.

Adviseur aan het woord: Marjorie Zonneveld

“Ze hebben vertrouwen in me en vinden het fijn dat ik met ze meedenk”. Marjorie Zonneveld werkt al meer dan 28 jaar als agrarisch buitendienstadviseur bij Univé. Door haar jarenlange ervaring, haar kennis van de polder, maar ook door haar jeugd op de boerderij, kan ze haar klanten goed adviseren. Lees verder voor haar verhaal.