KTO Zakelijk: sterke tweede plaats voor Univé!

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Univé

Klanttevredenheid Zakelijk

Univé scoort hoog in het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk (KTO Zakelijk) 2020. Jaarlijks meet onderzoeksbureau MarketResponse in opdracht van het Verbond van Verzekeraars de klanttevredenheid binnen de branche.

Topscore voor premie

Klanten werden gevraagd om Univé een cijfer te geven voor verschillende onderdelen. Er waren mooie cijfers voor dienstverlening (7,9), de verzekering zelf (7,7) en de verzekeringspremie (7,2). In laatstgenoemde categorie scoort Univé het hoogst. Deze eerste plaats wordt gedeeld met Nationale Nederlanden en Centraal Beheer.

Hoge waardering voor klantcontact

Ook de totale klantwaardering is hoog, zo laat de hoge NPS (Net Promotor Score) zien. Waar de markt gemiddeld -2 scoort, scoort Univé 7. Goed voor een tweede plek. Volgens het rapport komt de hoge NPS-score vooral door de hoge waardering voor klantcontact. 59 procent van de zakelijke klanten beveelt het contact met Univé aan, tegenover gemiddeld 30 procent. Het onderzoek laat zien dat klanten de bereikbaarheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en deskundigheid van Univé waarderen.  

‘Persoonlijk bezoek’ onderscheidend voor klanttevredenheid

Met een 8,0 krijgt Univé de hoogste beoordeling voor het onderdeel ‘persoonlijk bezoek’. Dit geeft de kracht van de lokale Univé kantoren goed weer. Ook zijn klanten positief over het schade melden en de afhandeling van de schade. Ze waarderen de korte lijntjes met hun contactpersonen en de moeite die we nemen om onduidelijkheden op te lossen.

Meer weten over het onderzoek? Lees meer op de website van het Verbond van Verzekeraars.

In welke branche u ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op u af. Er zijn veel zaken waar u rekening mee moet houden en waarvan u op de hoogte moet blijven. Tijd om verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor u klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met u de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe i deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Modderseizoen: zorg voor een schone en veilige weg

De oogstperiode is weer gestart! En vanwege het af- en aanrijden met de landbouwvoertuigen, worden er moddersporen veroorzaakt. Wist je dat je als veroorzaker de verantwoordelijkheid hebt om dit risico zoveel mogelijk te beperken? Dus ga je na het oogsten met je landbouwvoertuig de weg op: denk dan aan het plaatsen van modderborden en maak de weg schoon (en veilig!).

Gehackt na het klikken op een phishing e-mail

Zzp'er Karel Zandstra ontving in maart een e-mail. De afzender leek bekend en hij klikt niets vermoedend op een link die erin staat. Niet veel later komt Karel erachter dat hij is getroffen door cybercrime. Lees hier zijn verhaal.

Voorkom een burn-out met de AOV op maat

Lodewick is een echt familiebedrijf dat al jaren van vader op zoon is overgegaan. Het plan dat Sander nu het stokje gaat overnemen van zijn vader, maakt veel los bij beiden. Gelukkig kan Sander een burn-out buiten de deur houden.

Bewaarseizoen

Het aantreden van het najaar staat gelijk aan de oogsttijd. Oftewel: agrarische ondernemers moeten hun producten als wortelen, aardappelen en uien weer opslaan. Omdat daar apparaten voor nodig zijn die lange tijd niet gebruikt zijn, is het slim een aantal stappen te ondernemen. Wij zetten ze op een rijtje.

Victor Veilig; verkeersmaatje met een missie

Mag ik je even voorstellen? Dit is Victor Veilig. Het poppetje heb je vast weleens langs de kant van de weg zien staan, maar wist je zijn naam? Hoogste tijd dus voor een officiële kennismaking met dit verkeersmaatje.