KTO Zakelijk: sterke tweede plaats voor Univé!

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Univé

Klanttevredenheid Zakelijk

Univé scoort hoog in het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk (KTO Zakelijk) 2020. Jaarlijks meet onderzoeksbureau MarketResponse in opdracht van het Verbond van Verzekeraars de klanttevredenheid binnen de branche.

Topscore voor premie

Klanten werden gevraagd om Univé een cijfer te geven voor verschillende onderdelen. Er waren mooie cijfers voor dienstverlening (7,9), de verzekering zelf (7,7) en de verzekeringspremie (7,2). In laatstgenoemde categorie scoort Univé het hoogst. Deze eerste plaats wordt gedeeld met Nationale Nederlanden en Centraal Beheer.

Hoge waardering voor klantcontact

Ook de totale klantwaardering is hoog, zo laat de hoge NPS (Net Promotor Score) zien. Waar de markt gemiddeld -2 scoort, scoort Univé 7. Goed voor een tweede plek. Volgens het rapport komt de hoge NPS-score vooral door de hoge waardering voor klantcontact. 59 procent van de zakelijke klanten beveelt het contact met Univé aan, tegenover gemiddeld 30 procent. Het onderzoek laat zien dat klanten de bereikbaarheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en deskundigheid van Univé waarderen.  

‘Persoonlijk bezoek’ onderscheidend voor klanttevredenheid

Met een 8,0 krijgt Univé de hoogste beoordeling voor het onderdeel ‘persoonlijk bezoek’. Dit geeft de kracht van de lokale Univé kantoren goed weer. Ook zijn klanten positief over het schade melden en de afhandeling van de schade. Ze waarderen de korte lijntjes met hun contactpersonen en de moeite die we nemen om onduidelijkheden op te lossen.

Meer weten over het onderzoek? Lees meer op de website van het Verbond van Verzekeraars.

In welke branche u ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op u af. Er zijn veel zaken waar u rekening mee moet houden en waarvan u op de hoogte moet blijven. Tijd om verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor u klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met u de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe i deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.

Laatste blogs

Malware op je computer. Hoe herken je dat?

Voorkom je dat kwaadaardige software je zaak binnendringt. Open bijvoorbeeld geen bijlagen van onbetrouwbare e-mailadressen en maak regelmatig back-ups. In onze blog lees je meer over Malware en hoe jij veiliger online kan ondernemen.

Ransomware-aanval-zakelijk

Wees altijd voorzichtig met ‘gratis’ software en installeer tijdig alle updates van al je apparaten. Hiermee voorkom je dat je per ongeluk ransomware installeert met een gijzeling van je computer tot gevolg. Lees in ons blog meer over ransomware en ontdek hoe jij veiliger online kan ondernemen.

Phishing - zakelijk

Twijfel je over de echtheid van een bericht? Neem dan altijd contact op met de betreffende instantie. Of bel de Univé Cyberhulp. Zo bescherm je je bedrijf tegen cybercrime, zoals phishing. Lees in ons blog meer over phishing en hoe jij jouw online veiligheid kan verbeteren.

Interview met Liselotte Vlaming - Dáarom pluk je er de vruchten van

Wie aan Univé denkt, denkt al snel aan de bekende ‘daar plukt ú de vruchten van’. Liselotte Vlaming, verzekeringsadviseur bij Univé, geeft in dit interview met Amstelring Plus antwoord op de prangende vraag wáarom je er nou eigenlijk de vruchten van plukt.